14.3 C
Rhodes
Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου, 2024

Αλέξανδρος Κολιάδης στον RV: Προβλήματα άλυτα επί δεκαετίες απαιτούν από μας λύσεις. Μεγάλο μας στοίχημα το κυκλοφοριακό

Περισσότερα άρθρα

spot_img
Σε 4 ώρες διακινούνται πάνω από 6.000 οχήματα από την λεωφόρο 7ης Μαρτίου – “Καθυστερήσαμε πολύ στο θέμα της Δημοτικής Αστυνομίας”, τόνισε ο Δήμαρχος Ρόδου

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την καθαριότητα και αποκομιδή των απορριμμάτων θέτουν οι πολίτες ως τα σοβαρότερα προβλήματα, σύμφωνα με όσα δήλωσε στον Real Voice 99.5 ο Δήμαρχος Αλέξανδρος Κολιάδης, μιλώντας στη Ρένα Παυλάκη, για τα μεγάλα ζητήματα της πόλης.

  • Της Νατάσας Παμπρή

Από μέτρηση που έχει στη διάθεσή της η δημοτική αρχή οι πολίτες αξιολογούν ποιες προτεραιότητες θέτουν. Όπως δήλωσε ο κ. Κολιάδης, «το κυκλοφοριακό μας ταλαιπωρεί όλους» τονίζοντας ότι η δημοτική αρχή συνεργάζεται με επιστήμονες για το τι πρέπει να γίνει, προκειμένου να αντιμετωπισθεί το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το κέντρο.

Ο Δήμαρχος ανέφερε ότι δεν υπάρχει ακριβής αριθμός του όγκου των οχημάτων που διακινούνται στην πόλη της Ρόδου και ειδικά στο βόρειο τμήμα του εμπορικού τριγώνου, όταν τα τελευταία δύο χρόνια έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό τα ενοικιαζόμενα οχήματα, ωστόσο ενδεικτικά ανέφερε ότι σε 4 ώρες περίπου διακινούνται πάνω από 6.000 οχήματα από την λεωφόρο 7ης Μαρτίου.

«Η κατάσταση δεν πάει άλλο και πρέπει να ληφθούν μέτρα», τόνισε σχετικά, ενώ αναφερόμενος στην επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας, υποστήριξε ότι ο Δήμος Ρόδου καθυστέρησε πάρα πολύ να κάνει τις διαδικασίες και πριν το 2025 δεν πρόκειται να γίνουν οι όποιες προσλήψεις από το ΑΣΕΠ. Μέχρι τότε ο Δήμος θα επιχειρήσει με δημοτικούς υπαλλήλους να ελέγξει τουλάχιστον το κομμάτι της στάθμευσης.

Ο Αλέξανδρος Κολιάδης αναφέρθηκε στις πιέσεις που ασκεί η δημοτική αρχή στην εργολήπτρια εταιρεία για την ολοκλήρωση εντός του χρονοδιαγράμματος  (τον προσεχή Σεπτέμβριο) του έργου της ανάπλασης της περιοχής της νέας μαρίνας καθώς και προς τους φορείς και οργανισμούς στην ιδιοκτησία των οποίων ανήκουν τα παλιά βιομηχανικά κτίρια, προκειμένου αυτά να αναστηλωθούν και να αξιοποιηθούν, στο πλαίσιο της συνολικής αισθητικής αναβάθμισης της περιοχής.

Όσον αφορά το τοπικό πολεοδομικό σχέδιο που παρουσιάστηκε προχθές στους τοπικούς φορείς και ήδη έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, ο δήμαρχος είπε ότι επιτέλους το θέμα ανοίγει μετά από δεκαετίες και ότι επιτέλους πρέπει να υπερβούμε τον φόβο του πολιτικού κόστους, για να μπει τέλος στο χάος και την αναρχία στον πολεοδομικό ιστό του νησιού.

 

Η αλήθεια είναι ότι ακούμε από τους συμπολίτες μας ότι αρχίζουν και βλέπουν μία διαφορά. Αυτό είναι κάτι το οποίο μας μας βοηθάει στην καθημερινότητα, αλλά είμαστε ακόμη αρκετά μακριά από τον στόχο που έχουμε θέσει. Κάθε αρχή είναι δύσκολη, είναι μία πραγματικότητα και είμαστε μία ομάδα ανθρώπων καινούργιων αυτοδιοικητικών, άρα θέλει στην αρχή τουλάχιστον έναν βηματισμό, μία σταθεροποίηση και σιγά-σιγά βεβαίως να αρχίσουμε να γινόμαστε και πιο παραγωγικοί. Σίγουρα γίνεται σκληρή δουλειά και το αποτέλεσμα δε μπορεί να φανεί ακόμη.

Το πρώτο θέμα συζήτησης για χρόνια ήταν σε ό,τι είχε να κάνει με την αποκομιδή και την καθαριότητα γενικά στο νησί. Ο δήμος Ρόδου είναι δύσκολος δήμος γιατί είναι και η έκταση του τέτοια και αντιλαμβάνεστε ότι όταν μιλάμε για θέματα καθημερινότητας είναι κάτι που θέλει πολλή οργάνωση και νοικοκυριό. Άρα κάποια προβλήματα χρόνια πέρα από την αποκομιδή και την καθαριότητα που δεν έχουν λυθεί και αυξάνονται βέβαια χρόνο με τον χρόνο και αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με τους προηγούμενους είναι κάτι το οποίο αν δεν φροντίσεις να δώσεις μία λύση, φουσκώνει. Το κυκλοφοριακό είναι ένα από αυτά και μπορώ να πω ότι μετά από ερωτηματολόγιο που κάναμε για να δούμε και που βρισκόμαστε και είναι κάτι που θέλουμε να κάνουμε κάθε έξι μήνες, βλέπουμε ότι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας είναι το κυκλοφοριακό.

Αυτό έχουν θέσει ως προτεραιότητα, δεν είναι πια τα σκουπίδια, τα οποία ήταν στο 80% πριν περίπου ένα χρόνο, όπως και το περασμένο καλοκαίρι ήταν το θέμα συζήτησης ακόμη και προεκλογικά. Αυτή τη στιγμή το κυκλοφοριακό έχει περάσει σαν πρώτο Θέμα και ς δεύτερο η αποκομιδή, κάτι το οποίο μπορεί από τη μία να λέμε ότι αυτό είναι “ευχάριστο”, αλλά ότι το θέμα με την αποκομιδή και με τα σκουπίδια αρχίζει και βελτιώνεται ως εικόνα, υπάρχει μία ιεράρχηση των προβλημάτων το οποίο δείχνει ότι είναι χρόνια προβλήματα που πρέπει να πάρουμε απόφαση, ότι δεν υπάρχει περιθώριο να μην ληφθούν αποφάσεις. H μοναδική λύση πλέον είναι να γίνει με τέτοια ρύθμιση κυρίως μέσα στην πόλη, εκεί που μας αναλογεί εμάς για να μπορούμε να κάνουμε μία πολύ πιο ανθρώπινη και βατή πόλη και με καλύτερη πρόσβαση. O αριθμός των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων έχει αυξηθεί πάρα πάρα πολύ τα τελευταία δύο χρόνια. H άλλη πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχει έλεγχος.

Όταν δεν υπάρχει Δημοτική Αστυνομία, όταν δεν υπάρχει έλεγχος, υπάρχει μία αναρχία, το συναντάμε στην πόλη, δεν υπάρχει προγραμματισμός, πχ όλοι οι επιχειρηματίες που πρέπει να φροντίσουν τα μαγαζιά τους να τα καλύψουν με τροφοδοσία κλπ γίνεται άναρχα π.χ. 12 το μεσημέρι μέσα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης μας, πχ πλατεία Κύπρου, στο Μαντράκι σταματάνε μεγάλα φορτηγά, αυτό είναι ασύλληπτο και επικίνδυνο.

Από την άλλη δεν γνωρίζουν και οι ίδιοι το τι ώρα πρέπει να πάνε, πώς πρέπει να πάνε, δεν τους έχουμε ενημερώσει. Τα δεδομένα αλλάζουν χρόνο με το χρόνο, γιατί για παράδειγμα μία σοβαρή μελέτη του 2012 που είχε γίνει επί Κουσουρνά, για το κυκλοφοριακό, αυτή τη στιγμή πρέπει να προστεθούν τα νέα στοιχεία. Έχουμε κάνει διαβουλεύσεις και συζητήσεις με διάφορους φορείς, χθες για παράδειγμα κάνουμε την πρώτη συνάντηση με το Σύλλογο Εστιατόρων όπου το βασικό ζήτημα τους είναι το κυκλοφοριακό γιατί οι επισκέπτες δεν μπορούν να φθάσουν στα μαγαζιά τους.

Όλες αυτές τις συζητήσεις που κάνουμε εδώ και τρεις μήνες, ερχόμαστε στο τραπέζι και τα έχουμε καταμετρήσει, ώστε με τους συγκοινωνιολόγους και τους επαγγελματίες να αποφασίσουμε τι είναι αυτό που ζητάμε. Πρέπει να πάρουμε μέτρα τα οποία -το είπαμε και προεκλογικά- δεν θα αρέσουν στην αρχή, Θα δυσκολευτούμε κάποιοι από μας αρκετά, πρέπει να βρεθεί μία λύση και άμεσα.

Δυσκολεύτηκα να το πιστέψω ότι μπορεί να περνάνε από την 7ης Μαρτίου σε 4 ώρες πάνω από 6.000-7.000 αυτοκίνητα. Είμαστε σε μία κατάσταση που δεν πάει άλλο, πρέπει να ληφθούν μέτρα και η Δημοτική Αστυνομία έχει ένα ρόλο πρωταρχικό και πολύ σοβαρό γιατί καλώς ή κακώς δεν μπορεί εμείς και να κυνηγάμε τον καθένα. Πολύ ωραίες οι μελέτες, οι αποφάσεις αλλά για να μπορούν να υλοποιηθούν πρέπει να υπάρχει και έλεγχος.

Χαιρόμαστε πραγματικά που αυτή τη στιγμή ο κ. Λιβάνιος είναι υπουργός Εσωτερικών και θα τον “εκμεταλλευθούμε” με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει πάρα πολύ καλά την αυτοδιοίκηση, ξέρει πολύ καλά τα προβλήματα των δήμων και βρίσκεται δίπλα μας. Η επικοινωνία μαζί του μας έχει εκπλήξει ευχάριστα, ανά πάσα στιγμή όταν κάτι χρειαζόμαστε μιλάμε με τον ίδιο τον Υπουργό. Αυτό μας δίνει δύναμη και μία ασφάλεια ότι θα το συζητήσουμε επί χάρτου το κάθε πρόβλημα για να λειτουργήσει. Η Δημοτική Αστυνομία είναι το πρώτο. Δυστυχώς αργήσαμε! Καθυστερήσαμε πολύ. Η Δημοτική Αστυνομία θα περάσει από ΑΣΕΠ αυτό σημαίνει μία καθυστέρηση και όλο αυτό το έχει δημιουργήσει προβλήματα παντού. Αλλά εδώ στη Ρόδο δυστυχώς πρέπει να μάθουν και οι συμπολίτες μας ότι καθυστερήσαμε πάρα πολύ να μπούμε στη διαδικασία πρόσληψης Δημοτικής Αστυνομίας, κι επειδή είμαστε οι τελευταίοι που το κάναμε, τον Μάρτιο του 2023 δεν βλέπουμε να υπάρχει περιθώριο πρόσληψης Δημοτικής Αστυνομίας μέσω ΑΣΕΠ πριν το 2025 μπορεί και μέχρι το 2026. Αυτό σημαίνει ότι εμείς δεν έχουμε περιθώριο να περιμένουμε μέχρι τότε και πρέπει να φροντίσουμε να βρούμε εναλλακτικές λύσεις. Αυτό είναι το οποίο συζητάμε τώρα με ποιο τρόπο μπορούμε να διασφαλίσουμε πέρα από τους διοικητικούς που είναι οι μόνοι που μπορεί να επιβάλλουν ένα πρόστιμο ή να βοηθήσουν σε αυτό το κομμάτι κυρίως της στάθμευσης που συζητάμε, πρέπει να ενισχύσουμε αυτό το προσωπικό δυναμικό που έχουμε.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ