23.2 C
Rhodes
Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου, 2025

Γιώργος Τόππος αντιδήμαρχος Πολιτισμού – Τουρισμού στο ΒΗΜΑ «Η Ρόδος έχει αποδείξει ότι αποτελεί ένα ισχυρό τουριστικό brand που την κατατάσσουν στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς διεθνώς»

Περισσότερα άρθρα

spot_img

Ο Γιώργος Τόππος, αντιδήμαρχος Πολιτισμού – Τουρισμού ξεκαθαρίζει ότι το νησί μας κατατάσσεται πλέον ανάμεσα στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως και με μεγάλη φήμη και άριστες προσφερόμενες υπηρεσίες.

 

«Η Ρόδος είναι ένας ώριμος και ποιοτικός προορισμός, με άριστο επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών, πλούσιο πολιτισμό και απαράμιλλες φυσικές ομορφιές. Όλα αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα την κατατάσσουν στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς διεθνώς. Η Ρόδος έχει καταφέρει να ενισχύσει τη διεθνή της φήμη και να αναγνωρίζεται πλέον ως ένας ανθεκτικός, αξιόπιστος και ποιοτικός προορισμός, που εμπνέει εμπιστοσύνη και προσφέρει ολοκληρωμένες εμπειρίες φιλοξενίας».

 

Ο αντιδήμαρχος αναφέρεται στην βασική αγορά του νησιού που είναι η Αγγλία όπου θα συμμετέχει η Ρόδος στην έκθεση του Λονδίνου και μιλάει για την μεγάλη κινηματογραφική ινδική παραγωγή που θα δώσει τεράστια ώθηση στην διαφήμιση.

 

Για τον Πολιτισμό και τις εκδηλώσεις των Χριστουγέννων, θα υπάρξει  ένα πλούσιο πρόγραμμα που θα χαρίσει ζωντάνια στο κέντρο της πόλης και θα δημιουργήσει μια όμορφη, ζεστή, γιορτινή ατμόσφαιρα. Στόχος μας είναι οι δράσεις αυτές να επεκταθούν όχι μόνο στο κέντρο, αλλά και στις γειτονιές και στα χωριά, ώστε το πνεύμα των Χριστουγέννων να φτάσει παντού.

 

Η συνέντευξη αναλυτικά:

 

-Βρισκόμαστε στον Οκτώβριο και η Ρόδος έχει ακόμη τουρισμό. Πώς ήταν η φετινή τουριστική σεζόν για το νησί μέχρι τώρα;

 

Πράγματι, ο φετινός Οκτώβριος εξελίσσεται δυναμικά, με αύξηση αφίξεων κατά 3%. Είναι προφανώς ο καλύτερος Οκτώβριος όλων των εποχών. Ιδιαίτερα ευχάριστο είναι το γεγονός ότι παρατηρούμε την ενίσχυση της όψιμης τουριστικής σεζόν και την παράτασή της έως και το τέλος Νοεμβρίου.

Βεβαίως, τον Νοέμβριο η ροή των αφίξεων δεν αναμένεται να είναι ιδιαίτερα υψηλή. Παρ’ όλα αυτά, διαφαίνεται πως η επέκταση της τουριστικής περιόδου έχει ήδη αρχίσει να γίνεται πραγματικότητα. Χρειάζεται ωστόσο, ακόμη συντονισμένη και επίμονη προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Γενικότερα, η φετινή τουριστική σεζόν κύλησε ομαλά, χωρίς απρόοπτα ή δυσάρεστες εκπλήξεις. Οι όποιες προκλήσεις παρουσιάστηκαν, όπως το προσωρινό κλείσιμο της αγοράς του Ισραήλ λόγω των γεγονότων στην περιοχή, δεν ανέτρεψαν τις ισορροπίες. Αυτή τη στιγμή, η αύξηση των τουριστικών αφίξεων ανέρχεται περίπου στο 2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2024. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα θετικό ποσοστό, αν αναλογιστούμε ότι οι αφίξεις στη Ρόδο έχουν ήδη φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε και την άνοδο του θαλάσσιου τουρισμού, τότε η συνολική εικόνα γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή.

Φυσικά, ο τελικός απολογισμός θα γίνει μετά τη λήξη της τουριστικής περιόδου. Μπορεί ο πρακτικός αντίκτυπος των αφίξεων να μην είναι πάντα ο αναμενόμενος, ωστόσο δεν πρέπει να υποτιμούμε τις επιτυχίες, οι οποίες μόνο αυτονόητες δεν είναι. Ιδίως όταν αυτές καταγράφονται μέσα σε απαιτητικές συγκυρίες, αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία, με τη Ρόδο να αποδεικνύει διαχρονικά τη δυναμική και την ανθεκτικότητά της.

Το νησί μας έχει αποδείξει ότι αποτελεί ένα ισχυρό τουριστικό brand. Είναι ένας ώριμος και ποιοτικός προορισμός, με άριστο επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών, πλούσιο πολιτισμό και απαράμιλλες φυσικές ομορφιές. Όλα αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα την κατατάσσουν στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς διεθνώς. Η Ρόδος έχει καταφέρει να ενισχύσει τη διεθνή της φήμη και να αναγνωρίζεται πλέον ως ένας ανθεκτικός, αξιόπιστος και ποιοτικός προορισμός, που εμπνέει εμπιστοσύνη και προσφέρει ολοκληρωμένες εμπειρίες φιλοξενίας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, στόχος της Δημοτικής μας Αρχής δεν είναι μόνο να διατηρήσουμε τη δυναμική και τη δημοτικότητα του νησιού, αλλά να τις ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο, εδραιώνοντας τη Ρόδο στην κορυφή των τουριστικών προορισμών παγκοσμίως.

 

-Πού θα συμμετέχει ο Δήμος Ρόδου, από εδώ και στο εξής και σε ποιες εκθέσεις έχετε στο πρόγραμμα;

                                                            

Αυτή την περίοδο προετοιμαζόμαστε για τη συμμετοχή μας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου–WTM London, που θα πραγματοποιηθεί από τις 4 έως τις 6 Νοεμβρίου. Ο Δήμος Ρόδου θα έχει αυτόνομη παρουσία με περίπτερο του ΠΡΟΤΟΥΡ, σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου και την Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου.

Στο Λονδίνο θα γίνει η αποτίμηση της φετινής τουριστικής σεζόν και θα λάβουμε τα πρώτα μηνύματα για το 2026, αν και ήδη οι προκρατήσεις από τη βρετανική αγορά παρουσιάζουν ιδιαίτερα θετικά σημάδια.

Επικεφαλής της αποστολής θα είναι ο Δήμαρχος Ρόδου, Αλέξανδρος Κολιάδης. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν B2B συναντήσεις με εκπροσώπους τουριστικών οργανισμών, αεροπορικών εταιρειών και φορέων του τουρισμού, μέσα από τις οποίες θα επιδιωχθούν νέες συνεργασίες και συμφωνίες για την επόμενη σεζόν.

Η WTM London αποτελεί το σημαντικότερο ετήσιο ραντεβού της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, και η παρουσία της Ρόδου εκεί είναι απολύτως αναγκαία, όχι μόνο για την προβολή του νησιού, αλλά και για τη δικτύωση με κορυφαίους επαγγελματίες του κλάδου.

Παράλληλα, προγραμματίζουμε τη συμμετοχή μας και σε άλλες μεγάλες τουριστικές εκθέσεις, τις οποίες θα ανακοινώσουμε προσεχώς. Ωστόσο, η στρατηγική μας για την προβολή του νησιού δεν περιορίζεται μόνο στις τουριστικές εκθέσεις. Επικεντρωνόμαστε επίσης στις φιλοξενίες δημοσιογράφων και influencers, έχοντας υλοποιήσει φέτος ένα εξαιρετικά επιτυχημένο πρόγραμμα που ανέδειξε τη Ρόδο μέσα από στοχευμένη προβολή στα διεθνή μέσα και τα κοινωνικά δίκτυα. Παράλληλα, σχεδιάζουμε νέες ειδικές δράσεις και συνεργασίες που θα ενισχύσουν περαιτέρω την τουριστική εικόνα του νησιού.

 

-Στα του Πολιτισμού. Φέτος καταφέρατε αναβίωσαν τα “Ανθεστήρια” αλλά είχαμε ένα καλοκαίρι με πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις. Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα μέχρι και τον Οκτώβριο; Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τις γιορτές των Χριστουγέννων;

 

Είναι γεγονός ότι το φετινό καλοκαίρι ο Δήμος Ρόδου παρουσίασε ένα πλούσιο και ποιοτικό πολιτιστικό πρόγραμμα, με δράσεις και εκδηλώσεις που αγκάλιασαν τόσο τους πολίτες όσο και τους επισκέπτες του νησιού, καλύπτοντας κάθε γωνιά της Ρόδου.

Η αναβίωση των Ανθεστηρίων έπειτα από δύο δεκαετίες, αποτέλεσε πράγματι μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή που ξύπνησε αναμνήσεις και συγκίνησε μικρούς και μεγάλους, γνωρίζοντας θερμή ανταπόκριση από το κοινό.

Στηρίξαμε ενεργά τις εκδηλώσεις των πολιτιστικών συλλόγων, τα πανηγύρια των χωριών και τις τοπικές γιορτές, όπως η Γιορτή Κρασιού, Κουλουρίας, Ξενιτεμένων, Γιαρένιων, καθώς και γιορτές αφιερωμένες σε τοπικά προϊόντα, τη σούμα, το μέλι, το τακκάκι και το γιαπράκι  που αναδεικνύουν τη γαστρονομική μας ταυτότητα και τη βαθιά παράδοση φιλοξενίας του νησιού.

Παράλληλα, διοργανώσαμε σημαντικές μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, ενώ ο Δήμος στήριξε και ενίσχυσε φεστιβάλ που έχουν πλέον καθιερωθεί ως θεσμοί για το νησί, το Διεθνές Φεστιβάλ Τζαζ Ρόδου Arte Con Anima, το Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού Dance Laboratory, το Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου, το 9ο Φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Δημιουργίας Ροδίων, τα «Καμάρεια 2025» στην Παστίδα και το Φεστιβάλ Ευρωπαϊκής Πολυφωνίας, που ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες με μια εντυπωσιακή συναυλία στην Πλατεία Δημαρχείου.

Ανάμεσα στις ξεχωριστές στιγμές της χρονιάς συγκαταλέγεται η μουσική παράσταση “Τα Καβαφικά” του Ρόδιου συνθέτη Αντώνη Κυζούλη, με την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ, καθώς και το μοναδικό drone show, που προσέφερε ένα ανεπανάληπτο θέαμα στο κοινό.

Η θερμή ανταπόκριση του κόσμου και η μαζική συμμετοχή στις δράσεις αυτές αποδεικνύουν όχι μόνο την επιτυχία των εκδηλώσεων, αλλά και την ανάγκη των πολιτών για ποιοτικά πολιτιστικά δρώμενα. Η ανταπόκριση αυτή μας δίνει δύναμη και έμπνευση να σχεδιάσουμε με ακόμη μεγαλύτερη φροντίδα και δημιουργικότητα το πολιτιστικό μας πρόγραμμα για την επόμενη χρονιά.

Πλέον, προετοιμαζόμαστε για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, σχεδιάζοντας ένα πλούσιο πρόγραμμα που θα χαρίσει ζωντάνια στο κέντρο της πόλης και θα δημιουργήσει μια όμορφη, ζεστή, γιορτινή ατμόσφαιρα. Στόχος μας είναι οι δράσεις αυτές να επεκταθούν όχι μόνο στο κέντρο, αλλά και στις γειτονιές και στα χωριά, ώστε το πνεύμα των Χριστουγέννων να φτάσει παντού.

 

-Κλείνοντας, κύριε Τόππο, θεωρείτε πως η ταινία του Bollywood “The Raja Saab” μπορεί να ενισχύσει την προβολή της Ρόδου στην ανερχόμενη τουριστική αγορά της Ινδίας; Και ποια είναι η προοπτική του νησιού ως προορισμός για διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές τα επόμενα χρόνια;

 

Η συγκεκριμένη κινηματογραφική παραγωγή αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει φιλοξενηθεί ποτέ στη Ρόδο. Το κόστος της ξεπέρασε τα 40 εκατομμύρια ευρώ, ενώ περισσότερα από 150 άτομα, κομπάρσοι, μακιγιέρ, κομμωτές, μπάρμαν και άλλοι επαγγελματίες απασχολήθηκαν στην υλοποίησή της.

Τα οφέλη για τον τόπο από μια παραγωγή αυτού του μεγέθους είναι πολλαπλά. Είναι αυτονόητο ότι μέσα από την ταινία, η οποία θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις 9 Ιανουαρίου 2026, η Ρόδος θα απολαύσει τεράστια διεθνή προβολή, κατά κύριο λόγο στη δυναμικά ανερχόμενη τουριστική αγορά της Ινδίας.

Ήδη, οι αναρτήσεις που έγιναν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στη Ρόδο υπολογίζεται ότι έχουν ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο προβολές, γεγονός που δείχνει ξεκάθαρα το μέγεθος της απήχησης και της δυναμικής που έχει το Bollywood.

Η Ρόδος πληροί όλες τις προδιαγραφές για να αποτελέσει τόπο προσέλκυσης διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών. Άλλωστε, η αρχή έγινε ήδη από τη δεκαετία του ’60 με τις ιστορικές παραγωγές του Hollywood, που συνέβαλαν στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Πιστεύω ότι η ταινία “The Raja Saab” είναι μόνο η αρχή. Οι παραγωγοί έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από τη συνεργασία και έχουν ήδη αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στη Ρόδο για άλλα projects.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ