Έρχονται την άνοιξη…
Τα μεσαία SUV της Audi, τα Q5/SQ5, ανανεώθηκαν από την κορυφή μέχρι τα νύχια, είναι 4κίνητα Quattro, ήπια υβριδικά και διαθέσιμα από τον Απρίλιο, με τιμές που θα αρχίζουν από 69.908 ευρώ…
Πρόκειται για την 3η τους γενιά, πλήρως ανανεωμένη, που πατάει στη νέα πλατφόρμα (PPC – Premium Platform Combustion), με το ήπιο υβριδικό σύστημα Mhev Plus, τρεις επιλογές κινητήρων και δύο αμαξώματα. Το ένα κλασικού τζιποειδούς τύπου και το άλλο με στοιχεία κουπέ, το Sportback, το οποίο παρουσιάστηκε μόλις πριν λίγες ημέρες από την Audi (δες εδώ).
Εφοδιάζονται με τρεις κινητήρες, έναν 2λιτρο, 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα τούρμπο 204 ίππων και 400 Nm ροπής, έναν επίσης 2λιτρο, 4κύλινδρο βενζίνης πάλι με 204 ίππους αλλά 340 Nm ροπής.
Τέλος για όσους ζητούν πολύ υψηλές επιδόσεις, ακόμη κι από ένα τέτοιο τζιποειδές, προσφέρεται και ένας 3λιτρος V6 367 ίππων και 550 Νm ροπής, που προορίζεται αποκλειστικά για την σούπερ σπορ έκδοση SQ5.
Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με αυτοματοποιημένο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη S-tronic 7 σχέσεων, ενώ το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Q5 είναι το νέο Q6 e-tron, σύμφωνα με την καινούργια ονομασία που καθιερώνει η εταιρία και την παρουσιάσαμε πριν λίγες ημέρες (δες εδώ).
Και όσοι αναρωτιούνται για το πως θα προχωρήσει η παραγωγή θερμικών, υβριδικών ή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως διευκρίνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kosmocar, αντιπροσώπου της Audi, κος. Γιάννης Εμιρζάς, μέχρι το 2027 κάθε νέο μοντέλο που θα λανσάρει η εταιρία θα έχει και θερμικούς κινητήρες. Τουλάχιστον δε μέχρι το 2033 θα συνεχιστεί η παραγωγή των ήδη υπαρχόντων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες εσωτερικής καύσεως, είτε βενζίνης είτε πετρελαίου…
«Πέρα απ’ αυτά, φιλοσοφία της Audi είναι να προσφέρει όχι απλά οχήματα, αλλά μία ολόκληρη εμπειρία στην οποία συνδυάζεται η βιωσιμότητα, η τεχνολογική καινοτομία, ασφάλεια και φυσικά η πολυτέλεια, όπως αυτά συνοψίζονται και στο σλόγκαν της μάρκας Vorsprung Durch Technik , δηλαδή πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας», πρόσθεσε ο κ. Εμιρζάς.
Ήπια υβριδικό
Το ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Audi Q5, το Mhev Plus, είναι κι αυτό καινούργιο και βρίσκεται ανάμεσα στα κλασικά υβριδικά και στα ήπια. Χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες με τον ένα να εκτελεί χρέη μίζας και να τροφοδοτεί, να «ελαφραίνει» το υβριδικό σύστημα από όλες τις ηλεκτρικές ανάγκες των Q5/SQ5 που είναι και πάρα πολλές.
Ο άλλος, είναι 24 ίππων με 230 Νm ροπή και βοηθάει τις επιταχύνσεις στις πολύ χαμηλές ταχύτητες ή μπορεί και να κινήσει το αυτοκίνητο χωρίς τον θερμικό κινητήρα, π.χ. στο παρκάρισμα ή σε παρόμοιες μανούβρες, πάντα με πολύ χαμηλή ταχύτητα και για λίγο χρόνο. Επίσης, είναι αρκετά πιο δυνατό το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στα φρεναρίσματα και φθάνει μέχρι 25kW.