19.9 C
Rhodes
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Eμφαση στην τουριστική προώθηση του νησιού δίνει ο δήμος Ρόδου

Περισσότερα άρθρα

spot_img

• Τα πεπραγμένα και τους επόμενους στόχους παρουσίασαν ο αντιδήμαρχος Γιώργος Τόππος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΠΡΟΤΟΥΡ Αναστάσιος Κωνσταντάρος

Στον απολογισμό των πεπραγμένων προέβη ο αντιδήμαρχος πολιτισμού – τουρισμού και πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ Γιώργος Τόππος κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου που παραχώρησε χθες μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού Αναστάσιο Κωνσταντάρο, την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τουρισμού, Βεατρίκη Σέρβου και της προϊσταμένης της Διεύθυνσης Πολιτισμού, Νάνσυς Τρυποσκούφη. Αναφέρθηκε επίσης στους επόμενους στόχους στους τομείς του τουρισμού και πολιτισμού.
Όπως είπε ο κ. Τόππος, οι τουριστικές αφίξεις από την αρχή του χρόνου έως σήμερα παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 17%. Τον Αύγουστο η Ρόδος δέχθηκε περίπου 570.000 επισκέπτες (αύξηση 11,4% σε σύγκριση με το 2023). Επίσης στη Ρόδο αφίχθησαν συνολικά 261.646 επιβάτες ενώ αναμένονται 59 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων τον Οκτώβριο, περισσότερες από κάθε άλλο μήνα. Στο δε γιώτινγκ καταγράφεται αύξηση 25%. Κατά 55% είναι αυξημένες οι αφίξεις τούρκων επισκεπτών λόγω του μέτρου της βίζας εξπρές που τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Απρίλιο.
Η Διεύθυνση Τουρισμού και ο ΠΡΟΤΟΥΡ, έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε νέες τουριστικές αγορές και συγκεκριμένα σε αυτές της Ινδίας, της Κίνας, του Μπαχρέιν και της Ν. Κορέας. Τα πρώτα γκρουπ από την Κίνα και την Ινδία θα αφιχθούν στο νησί στις 15 Νοεμβρίου σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αντιδήμαρχος. Πρόσθεσε δε ότι δεν σταματά ο δήμος τις προσπάθειες για την ενίσχυση των αφίξεων από τις παραδοσιακές αγορές.
Η ανάδειξη του εναλλακτικού τουρισμού αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες και έχουν γίνει καμπάνιες προωθητικές για τον πολιτιστικό, τον θαλάσσιο, τον περιπατητικό, τον συνεδριακό, τον θρησκευτικό και τον γαστρονομικό τουρισμό.
Η βράβευση των επαναλαμβανόμενων τουριστών, όπως είπε ο κ. Τόππος συνεχίζεται. Πραγματοποιήθηκαν 100 βραβεύσεις μέχρι σήμερα. Επίσης αφορμή στην παγκόσμια ημέρα τουρισμού, έχει προγραμματιστεί ένα τριήμερο εκδηλώσεων σε συνεργασία και με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου.
Τέλος, ο κ. Τόππος δήλωσε ότι είναι έτοιμη η μελέτη για το rebranding της Ρόδου που θα εφαρμοστεί το 2025 λόγω της οικονομικής στενότητας του δήμου. Αναφέρθηκε επίσης στην τροποποίηση του καταστατικού του ΠΡΟΤΟΥΡ και στη διεύρυνση της γενικής συνέλευσης με νέους φορείς, όπως ο σύνδεσμος ταξί και η Λέσχη Αρχιμαγείρων.
Αναφορικά με τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, ο κ. Τόππος σημείωσε ότι φέτος, λόγω των περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων του δήμου πραγματοποιήθηκαν «λίγες και καλές εκδηλώσεις». Τόνισε ότι ο δήμος Ρόδου στήριξε όλους τους πολιτιστικούς συλλόγους του νησιού και τις εκδηλώσεις.

Στόχοι του ΠΡΟΤΟΥΡ
Στους κύριους στόχους που θέτει ο ΠΡΟΤΟΥΡ αναφέρθηκε ο διεύθυνων σύμβουλος του οργανισμού, Αναστάσιος Κωνσταντάρος σημειώνοντας ότι:
1. Ανάδειξη της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους: Ο Οργανισμός σκοπεύει να ενισχύσει τις προσπάθειες για την προώθηση της Ρόδου όχι μόνο ως καλοκαιρινού προορισμού, αλλά και ως ιδανικού τόπου για επισκέψεις κατά τη διάρκεια όλων των εποχών.
2. Προώθηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης: Η βιωσιμότητα αποτελεί βασική προτεραιότητα, με τον Οργανισμό να υπογραμμίζει τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της διατήρησης της τοπικής κουλτούρας και κληρονομιάς αλλά και της ανάπτυξης όλων των διαθέσιμων εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
3. Διεύρυνση των αγορών στόχων: Στρατηγικές προώθησης θα αναπτυχθούν για την προσέλκυση τουριστών από νέες αγορές (Ευρώπη-Ασία), καθώς και για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τις υφιστάμενες παραδοσιακές αγορές (Ευρώπη).
4. Ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων και καμπανιών: Ο ΠΡΟΤΟΥΡ θα ενισχύσει την ψηφιακή του παρουσία μέσω διαφόρων πλατφορμών και κοινωνικών δικτύων, με σκοπό την ευρύτερη και στοχευμένη προβολή της Ρόδου.
5. Διοργάνωση εκδηλώσεων και ανάπτυξη νέων συνεργασιών: Σχεδιάζονται σημαντικές εκδηλώσεις και συνέργειες με τοπικούς φορείς, επιχειρήσεις και διεθνείς οργανισμούς, με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου προώθησης και προβολής της Ρόδου μέσω μεγάλων events κυρίως την off & low season περίοδο
6. Ο ΠΡΟΤΟΥΡ θα αναπτύξει και θα υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα στο εσωτερικό της Ρόδου με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων των τοπικών επαγγελματιών του τουρισμού, καθώς και την προώθηση της τουριστικής παιδείας στην κοινότητα. Αυτά τα προγράμματα θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην υποστήριξη μιας πιο βιώσιμης και ανταγωνιστικής τουριστικής βιομηχανίας.
7. Θα επικεντρωθούμε σε μια στρατηγική για την απορρόφηση κοινοτικών και εγχώριων κονδυλίων, προκειμένου να υποστηριχθούν οι προσπάθειες του οργανισμού για παραγωγή ερευνητικού έργου, παραγωγή σύγχρονου υλικού και εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων προώθησης.

8. Θα οριστούν δείκτες απόδοσης (Key Performance Indicators – KPIs) που θα χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της επιτυχίας των πρωτοβουλιών του ΠΡΟΤΟΥΡ και για να προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας για την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων από εδώ και στο εξής.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ