Φέτος τα σχολεία ανοίγουν την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου
Με πολλές αλλαγές θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο η νέα σχολική χρονιά και σταδιακά θα επεκταθεί και στο σχολικό έτος 2024-2025. Υπενθυμίζεται ότι φέτος τα σχολεία ανοίγουν την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου.
Η αρχή γίνεται με το σχολικό ωράριο, το οποίο διαβαθμίζεται ως εξής:
Για τα Νηπιαγωγεία:
- Τμήμα Πρωινής Υποδοχής: λειτουργεί 7.45-8.30 με χρόνο προσέλευσης 7.45-8.00
- Πρωινό Υποχρεωτικό Τμήμα: 8.30-13.00 με χρόνο προσέλευσης 8.15-8.30 και ώρα αποχώρησης 13.00
- Προαιρετικό απογευματινό Ολοήμερο τμήμα: 13.00-16.00 με ώρα αποχώρησης 16.00
- Αναβαθμισμένο προαιρετικό Πρόγραμμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου: 16.00- 17.30 με ώρα αποχώρησης 17.30.
Για τα Δημοτικά
Μια διαφοροποίηση καταγράφεται στο Δημοτικό που αλλάζει η ώρα αποχώρησης στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία.
Ειδικότερα η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου θα λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.
Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.
Κατά τα άλλα το πρόγραμμα παραμένει ως έχει με τους μαθητές να κάνουν μάθημα από τις 8:15 μέχρι τις 13:15.
Από τον Σεπτέμβριο του 2025, εισάγεται η πιλοτική εφαρμογή του Πολλαπλού Βιβλίου, οπότε και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού, του Γυμνασίου και της Α΄Λυκείου θα δηλώσουν για πρώτη φορά ποιο διδακτικό τμήμα από το πολλαπλό βιβλίο, επιθυμούν να εντάξουν στο σχολείο τους για το μάθημα, που διδάσκουν.
Το πολλαπλό βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο, από το οποίο επιθυμούν να διδάξουν στην τάξη, ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία, που περιλαμβάνονται στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (ΜΔΒ), ενώ ταυτόχρονα όλα τα εγκεκριμένα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή βιβλιοθήκη, προκειμένου οι μαθητές να μπορούν να συνδυάσουν πηγές και να καλλιεργήσουν με τον τρόπο αυτό περαιτέρω την κριτική τους σκέψη.
Στόχος της μεταρρύθμισης είναι η σταδιακή απομάκρυνση από την αποστήθιση.
Η φιλοσοφία πίσω από την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, επομένως, έγκειται στην αποφυγή ενός «βιβλιο-κεντρικού» μοντέλου μάθησης, που ευνοεί την παπαγαλία, αλλά προάγεται ένα διαφορετικό μοντέλο προσέγγισης.