19.9 C
Rhodes
Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου, 2026

Τριετίες 2027: Ποιοι εργαζόμενοι θα δουν αυξήσεις έως 10% από τον Ιανουάριο

Περισσότερα άρθρα

spot_img

Το ξεπάγωμα των τριετιών αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις έως και 10% στις μηνιαίες αποδοχές χιλιάδων εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα

Αυξήσεις έως και 10% στις μηνιαίες αποδοχές χιλιάδων εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα αναμένεται να φέρει το «ξεπάγωμα» των τριετιών από την 1η Ιανουαρίου 2027. Ουσιαστικά, πρόκειται για την επόμενη φάση εφαρμογής του μέτρου που «βγήκε από τον πάγο» την 1η Ιανουαρίου 2024, δίνοντας τη δυνατότητα αναγνώρισης νέας προϋπηρεσίας και μισθολογικής προσαύξησης σε όσους πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις. Στο επίκεντρο βρίσκονται εργαζόμενοι που αμείβονται με μεικτές μηνιαίες αποδοχές από 920 έως 1.011 ευρώ και έχουν συμπληρώσει τρία χρόνια αναγνωριζόμενης προϋπηρεσίας κατά το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου 2024 έως την 1η Ιανουαρίου 2027.

Διαβάστε: Πόσα έχουν και πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες φορολογούμενοι: 778 δισ. ευρώ σε ακίνητα, 5,2 δισ. από ενοίκια και 65,6 δισ. σε αγορές – 5,6 εκατ. αυτοκίνητα και 98.293 σκάφη αναψυχής

Το βασικό μισθολογικό όριο διαμορφώνεται στα 1.012 ευρώ μεικτά, με την αύξηση να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ήδη καταβαλλόμενες αποδοχές. Πρακτικά, η αύξηση που θα δουν είναι 92 ευρώ. Οι τριετίες αποτελούν προσαυξήσεις 10% στον βασικό μισθό για κάθε συμπληρωμένη τριετία προϋπηρεσίας, με ανώτατο συνολικό όριο το 30% για εννέα χρόνια εργασίας. Το δικαίωμα αφορά εργαζομένους ανεξαρτήτως κλάδου, εφόσον καλύπτονται από τις σχετικές προϋποθέσεις της εργατικής νομοθεσίας και των συλλογικών ή ατομικών συμβάσεων.

Τριετίες: Ποιοι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα

Ωστόσο, δεν θα επωφεληθούν όλοι. Εκτός μένουν όσοι εργάστηκαν από τις 14 Φεβρουαρίου 2012 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023, χωρίς να διαθέτουν αναγνωρισμένη προϋπηρεσία πριν από το «πάγωμα» των τριετιών. Τα συγκεκριμένα χρόνια δεν προσμετρώνται για τη μισθολογική ωρίμανση. Σημειώνεται ότι από την άνοιξη του 2027 προβλέπεται μείωση κατά 0,5 ποσοστιαία μονάδα στις εισφορές υπέρ ανεργίας των μισθωτών. Αυτό σημαίνει ότι για έναν εργαζόμενο με μεικτό μισθό 1.500 ευρώ, η ελάφρυνση υπολογίζεται σε 7,50 ευρώ τον μήνα, ενισχύοντας περαιτέρω το διαθέσιμο εισόδημά του.

Πηγή Parapolita.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ