17.7 C
Rhodes
Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024

Citroen Oli -Πότε αναμένεται να κυκλοφορήσει

Περισσότερα άρθρα

spot_img

Ενώ αναμένουμε το επίσημο λανσάρισμα του ανανεωμένου Citroen C4, η γαλλική φίρμα έχει ήδη το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, με το επαναστατικό Citroen Oli να επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο.

Η Citroen παρουσίασε πριν από λίγο καιρό τα ανανεωμένα C4 και C4 X στη Διεθνή Έκθεση Παρισιού. Ωστόσο η γαλλική μάρκα δεν επαναπαύεται, με τις πρώτες πληροφορίες να αναφέρουν ότι το concept του Citroen Oli, που αποκαλύφθηκε πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2022, πλησιάζει ολοένα και πιο κοντά στην υλοποίησή του.

Το Citroen Oli, η σύλληψη του οποίου οφείλεται στον Pierre Leclerq, επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της φίρμας, αποτέλεσε σχεδιαστική πηγή έμπνευσης και για τα νέα Citroen C3 και Citroen C3 Aircross, με κυριότερα στοιχεία το ανασχεδιασμένο λογότυπο και τη φωτεινή υπογραφή των φωτιστικών σωμάτων.

Το Citroen Oli προοριζόταν αρχικά να μπει στην παραγωγή το 2026, στο εργοστάσιο στην Trnava της Σλοβακίας, ωστόσο για λόγους στρατηγικής, το project «πάγωσε» το 2021.

Τώρα φαίνεται πως η η Citroen θα προχωρήσει τελικά στην παραγωγή του, και αυτή η αλλαγή πλεύσης μάλλον οφείλεται στον Thierry Koskas, τον CEO της Citroen, αλλά και στα νέα σχέδια της Stellantis για τη γαλλική φίρμα που έχει ενταχθεί στον όμιλό της. Σύμφωνα με τον Pierre Leclerq, «η Citroen είχε πάντα τον πειραματισμό στο DNA της, και αυτό φαινόταν ανέκαθεν στην ξεχωριστή σιλουέτα των μοντέλων της που είναι αναγνωρίσιμα σε όλο τον κόσμο».

Όπως φαίνεται, η νέα πλατφόρμα Smart Car θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα πατήσει το Citroen Oli. Η πλατφόρμα μπορεί να αποτελέσει τη βάση μοντέλων με θερμικό κινητήρα αλλά και ηλεκτρικών, ενώ αποτελεί το «θεμέλιο» και για τα νέα Citroen C3 και C3 Aircross.

Ως εκ τούτου, υπάρχει η πιθανότητα η βασική ηλεκτρική έκδοση του Citroen Oli να είναι εξοπλισμένη με έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων που θα τροφοδοτείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 44,2 kWh.

Οι εκδόσεις με θερμικό κινητήρα θα έχουν ως πρωταγωνιστή τον τρικύλινδρο PureTech των 1.200 κυβικών, σε συνδυασμό με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT6, που ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα 48V και τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh.

Το Citroen Oli αναμένεται να αποτελέσει τον εκπρόσωπο της γαλλικής φίρμας στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, ενώ όσον αφορά τη ρηξικέλευθη σχεδίασή του, ο Pierre Leclerq σχολίασε πως «το μοντέλο παραγωγής θα βασίζεται κατά 70% στο concept που έχει παρουσιασθεί ήδη».

Υποθέτουμε επομένως πως το μοντέλο που θα βγει από το εργοστάσιο θα διατηρήσει τις χαρακτηριστικές ακμές και το ογκώδες μπροστινό μέρος του, αλλά και την οροφή που παραπέμπει σε fastback.

Η παραγωγή του πιθανότατα θα ξεκινήσει εντός του 2027 και θα παράγεται στο εργοστάσιο της Κενίτρα στο Μαρόκο, το οποίο αναμένεται σύντομα να έχει τη δυνατότητα να παράγει 450.000 οχήματα ετησίως.

 

 

carandmotor

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ