24.1 C
Rhodes
Σάββατο, 26 Οκτωβρίου, 2024

Ανοικτοί Ορίζοντες στο Νότιο Αιγαίο: Χρειάζεται ολοκληρωμένη πρόταση για το ακτοπλοϊκό

Περισσότερα άρθρα

spot_img

«Χαιρετίζουμε την εισήγηση για κατάθεση πρότασης στο Υπουργείο Εμπορικής  Ναυτιλίας για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής  σύνδεσης  των νησιών της Περιφέρειας  του Νοτίου Αιγαίου», αναφέρει σε ανακοίνωση της η επικεφαλής της παράταξης Ανοικτοί Ορίζοντες στο Νότιο Αιγαίο κ. Χρύσα Καραγιάννη.

Αναλύει την κατάσταση και επισημαίνει όσα πρέπει  να γίνουν. Η ανακοίνωση αναλυτικά:

Αποδεχόμενοι ότι στο Νότιο Αιγαίο υπάρχουν ΑΓΟΝΑ νησιά (σε αντίθεση με όσα πανηγυρικά ακούστηκαν κατά την ορκωμοσία του Περιφερικού Συμβουλίου σχεδόν ένα χρόνο πριν) χαιρετίζουμε την εισήγηση για κατάθεση πρότασης στο Υπουργείο Εμπορικής  Ναυτιλίας για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής  σύνδεσης  των νησιών της Περιφέρειας  του Νοτίου Αιγαίου.

Αποδεχόμενοι επίσης ότι ανάμεσα στα μεγάλα προβλήματα της καθημερινότητας,  όπως η ανασφάλεια από τις υποστελεχωμένες δημόσιες δομές  υγείας και η ακρίβεια,  οι νησιώτες και οι νησιώτισσες καταγράφουν  και την ακριβή  και δύσκολη  μεταφορά  τους –ενδονησιωτικά, αλλά  και προς /από την ηπειρωτική Ελλάδα-,  χαιρόμαστε που τα αιτήματα της «ελάσσονος μειοψηφίας»  εισακούστηκαν από την περιφερειακή αρχή,  έστω και τώρα. ΣΙΓΟΥΡΑ  η παράταξη μας «όχλησε» με τις συνεχόμενες αντιπαραθέσεις μέσα στα περιφερειακά συμβούλια,  αλλά και στο πλαίσιο του δημόσιο διαλόγου,  σχετικά με την απαξίωση του ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥ (ΜΙ).

ΟΧΙ !  Το ΜΙ, που αγκαλιάστηκε απ’ τους νησιώτες και τις νησιώτισσες ΔΕΝ  είναι καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς,  όπως προεκλογικά τόνισε ο  αποφθεγματικός μέντορας κάποιων υπουργών (!), περιφερειάρχης  Νοτίου Αιγαίου.

ΟΧΙ! Το ΜΙ ΠΟΤΕ δεν ήταν αντιστάθμισμα της άρσης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ  (η οποία άρση προτάθηκε από την κυβέρνηση Σαμαρά μέσω του email  Χαρδούβαλη στις 29/11/2014,  για να κλείσει η 5η  αξιολόγηση και συνεπώς ψηφίστηκε το 2015 ως αναγκαστικό μνημονιακό μέτρο από 222 βουλευτές,  όπως θα ακούσετε και δια στόματος του αείμνηστου δημιουργού του ΜΙ,  αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας επί ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριο Σαντορινιό   στον σύνδεσμο  https://youtu.be/dU09yATyivw?si=tVzkA-VkqKFQ8p0e )

ΟΧΙ ! Δε  δικαιούται  να πανηγυρίζει  για τη στήριξη ενός  τέτοιου μέτρου – που όχι μόνο ανακουφίζει τους κατοίκους των νησιών από τη δυσβάσταχτη ακρίβεια,  αλλά είναι αναπτυξιακό εργαλείο,  επισφράγισμα της συνταγματικά προβλεπόμενης  νομοθεσίας για τη νησιωτικότητα,  κατάκτηση εδαφικής   συνοχής και κεκτημένο ΔΙΚΑΙΩΜΑ  νησιωτών  και νησιωτισσών-,  όποιος  ανέχθηκε τη μη καταβολή του από την κυβέρνηση της  ΝΔ εδώ και  2 χρόνια σε  επιχειρήσεις  και 17 μήνες  σε ιδιώτες, χλευάζοντας το.

ΟΧΙ! Δεν είναι ώρα να  γίνονται μικροπολιτικές συζητήσεις για τροποποίηση μεθοδολογίας καταβολής  του (π.χ. «στο ταμείο»), όταν επιβεβαιώνεται η πρόθεση για σιωπηρή κατάργηση του από την κυβέρνηση, «λόγω του δυσβάσταχτου κόστους για τον Κρατικό Προϋπολογισμό». Νομοθετήθηκε για να αποδίδεται στον/στην δικαιούχο και όχι σε … αεροπορικές- ναυτιλιακές εταιρείες.

ΝΑΙ στη συζήτηση με ειδικούς και δημάρχους των  νησιών, μετά την κατάθεση σημείων – προτάσεων  από το Περιφερειακό Συμβούλιο και την ομόφωνη ψήφιση της εισήγησης. ΝΑΙ στην ολοκληρωμένη  πρόταση μέχρι και την τελευταία εξειδίκευση για:   ορισμό δρομολογίων εναρμονισμένων  με τις σύνθετες νησιωτικές  ανάγκες 12 μήνες τον χρόνο, για αξιόπλοο στόλο σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας και  την  ευρωπαϊκή  ατζέντα για την  πράσινη ανάπτυξη, για ανταγωνιστικά κόστη μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, για επάρκεια πολυετών συμβάσεων και χρηματοδοτούμενων συνδέσεων.   Με στόχο την πίεση προς την κατεύθυνση όπου   θα έπρεπε  το υπουργείο  υπεύθυνο για την  πιο πολυνησιωτική  περιοχή της Ελλάδας διαρκώς να κινείται.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ