Η εμβληματική μεσαιωνική πλατεία Γκραν Πλας στις Βρυξέλλες έγινε η αιτία να ξεσπάσει θύελλα αντιδράσεων τόσο εντός, όσο και εκτός των βελγικών συνόρων. Η αφορμή ήταν η χριστουγεννιάτικη φάτνη που φιλοξενείται στην πλατεία, με πολιτικούς, πιστούς και απλούς πολίτες να ζητούν την άμεση απομάκρυνσή της. Το έργο, με τίτλο «Les Etoffes de la Nativite» (Τα Υφάσματα της Γέννησης), αποκαλύφθηκε την Παρασκευή (28/11) και αμέσως πυροδότησε έντονες επικρίσεις, χαρακτηρίζοντάς το ως «προσβολή στη χριστιανική κληρονομιά».
Ο πυρήνας των αντιδράσεων
Αντί για την κλασική ιερή απεικόνιση, η νέα φάτνη είναι μια ημιδιαφανής εγκατάσταση φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένα υφάσματα, σχεδιασμένη από την αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων των Βρυξελλών, Βικτόρια-Μαρία Γκέιερ.
Η ριζοσπαστική αλλαγή έγκειται στην εμφάνιση των φιγούρων: οι μορφές της Παναγίας, του Ιωσήφ, του Θείου Βρέφους και των άλλων προσώπων, είναι όλες χωρίς πρόσωπο. Τα πρόσωπα έχουν αντικατασταθεί από ένα παζλ υφασμάτων σε αποχρώσεις του μπεζ και του καφέ. Σύμφωνα με την ομάδα σχεδιασμού, ο σκοπός αυτής της επιλογής ήταν να δοθεί ένας «συμπεριληπτικός συνδυασμός όλων των τόνων δέρματος, ώστε ο καθένας να μπορεί να αναγνωρίζει τον εαυτό του».



