Την αντίδραση του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, Κώστα Σπανού, προκάλεσε η τοποθέτηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στη Βουλή για την αύξηση των ακτοπλοϊκών ναύλων στα επαγγελματικά οχήματα.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός διαμήνυσε στους νησιώτες επιχειρηματίες να μην επιχειρήσουν να κερδοσκοπήσουν μετακυλίοντας στην αγορά την εξαιρετικά μικρή αύξηση των ακτοπλοϊκών ναύλων στα φορτηγά οχήματα, τονίζοντας ότι αυτό δεν θα γίνει ανεκτό σε καμία των περιπτώσεων.
«Η αύξηση του ενός ή δύο σεντ, που ο υπουργός προσπαθεί να εμφανίσει ως αμελητέα, είναι για την κάθε νταλίκα περί τα 300 ευρώ επιβάρυνση» ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου, σημειώνοντας ότι στη Ρόδο η επιβάρυνση είναι περί τα 40.000 ευρώ την ημέρα, 1 εκατομμύριο 200 χιλιάδες ευρώ το μήνα, 14 εκατομμύρια 600 χιλιάδες ευρώ το χρόνο.
«Δεν την λες και μικρή επιβάρυνση» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι δεν είναι θέμα μετακύλισης, είναι θέμα κοστολογίου. «Κόστος + Μεταφορικά + Κέρδος = Τιμή στο ράφι σύμφωνα με τα λογιστικά πρότυπα» επισήμανε.
Διερωτήθηκε, δε, γιατί δεν απορρόφησαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, μετά και τη μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%, την «εξαιρετικάμικρή αύξηση».
Σε ό,τι αφορά στην αναφορά του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ότι «υπάρχει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και η Επιτροπή Ανταγωνισμού» ο κ. Σπανός ανέφερε ότι «πρόκειται για ξεκάθαρη απειλή έναντι των επιχειρηματιών», αναρωτηθείς «γιατί δεν απείλησε με την Επιτροπή Ανταγωνισμού τις ναυτιλιακές εταιρείες, για να ελεγχθεί αν είναι νόμιμες οι αυξήσεις».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου σημείωσε ότι «δεν χρειάζονται ρητορικές κορώνες, αλλά διάλογος και λύσεις» υποστηρίζοντας ότι «δεν ήταν καλή η δήλωση του υπουργού και δεν ήταν σε ένα καλό πλαίσιο για συζήτηση». Κάλεσε, τέλος, τους βουλευτές της Δωδεκανήσου να τοποθετηθούν αν συμφωνούν με την άποψη του κ. Βασίλη Κικίλια.