18.2 C
Rhodes
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024

Ερχονται 1.388 κάμερες για τροχαίες παραβάσεις στους δρόμους της Αθήνας: Mε SMS οι κλήσεις στον οδηγό

Περισσότερα άρθρα

spot_img

Από το καλοκαίρι του 2025 θα τεθούν σε λειτουργία 1.388 κάμερες τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών που θα λειτουργούν όλο το 24ωρο και θα βεβαιώνουν ψηφιακά παραβάσεις, σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο που παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς.

Οι νέες κάμερες θα βεβαιώνουν ψηφιακά τις εξής παραβάσεις:

-υπέρβαση ορίου ταχύτητας

-παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

-χρήση κινητού τηλεφώνου

-κατά την οδήγηση παράνομη χρήση ΛΕΑ

-οδηγήση οχήματος χωρίς ασφάλιση

-κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορεί είναι ασφαλές, έχει περάσει ΚΤΕΟ, είναι ασφαλισμένο ή θα έπρεπε να είναι σε ακινησία και κυκλοφορεί.

Οι κλήσεις θα βεβαιώνονται από την τροχαία και θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ενστάσεις.

Ειδικότερα, πρόκειται για 388 υπερσύγχρονες κάμερες παρακολούθησης της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη, με στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών που προκαλούνται που θα προμηθευτεί η περιφέρεια Αττικής με σύμβαση που υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες και η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 κάμερες στην Αθήνα αλλά και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η ΕΛΑΣ.

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το υλικό θα αποστέλλεται αυτομάτως, σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων, ενώ για να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες.

Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

“Φιλοδοξούμε να λειτουργήσει προληπτικά, να αποτρέπει παραβάσεις, να βοηθάει για άμεσες παρεμβάσεις και ένα χρήσιμο εργαλείο στη διαλεύκανση υποθέσεων” είπε ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος συντόνισε την παρουσίαση.

Χρήστος Σταϊκούρας : Πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας- Κάθε ζωή που θα κερδίζεται είναι ανεκτίμητη

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας είπε ότι την προηγούμενη 10ετία η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των θυμάτων από τροχαία λόγω των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων. “Όμως αυτό δεν είναι αρκετό καθώς αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους και η Ελλάδα παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά ατυχημάτων με δίκυκλα και τετράτροχα” είπε.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του υπουργείου για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας.

-Συνεχίζουμε την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων,

-Ενισχύουμε έργα ενίσχυσης της ασφάλειας των υφιστάμενων υποδομών

-Εκσυγχρονίζουμε τον ΚΟΚ ώστε να εναρμονίζεται με την επικινδυνότητα των οδικών παραβάσεων

-Κίνητρα για την ανανέωση του στόλου οχημάτων

-Δρομολογείται, επίσης, η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και η αποτελεσματικότερη διαδικασία είσπραξης

-Ιδρύουμε Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας

“Η Κυβέρνηση, σήμερα, στο πλαίσιο διαμόρφωσης ενός νέου πλαισίου τροχαίας αστυνόμευσης, δρομολογεί την ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και την αποτελεσματική είσπραξη των προστίμων. Η πρωτοβουλία αφορά την ανάπτυξη του δικτύου των καμερών μέσα από διαγωνισμό παραχώρησης και τη δημιουργία ενός ενιαίου πληροφοριακού συστήματος, τη διαχείριση του οποίου θα αναλάβει ένας υφιστάμενος φορέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η Υπηρεσία Οδικών Τελών – Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών” ανέφερε.

Κλείνοντας ο κος Σταικούρας τόνισε “Όλοι συμμετέχουμε σε μια προσπάθεια και οφείλουμε να επιτελέσουμε το μέρος του έργου και της ευθύνης που μας αναλογεί, προκειμένου να ενισχύσουμε το επίπεδο της ασφάλειας στη χώρα μας. Ίσως το κοινό ευρωπαϊκό όραμα για μηδενικό αριθμό θυμάτων από τα τροχαία μέχρι το 2050, να μοιάζει ουτοπικό, αλλά όσο εργαζόμαστε μεθοδικά και συντονισμένα με αυτό το όραμα, κάθε ζωή που θα κερδίζεται είναι ανεκτίμητη” πρόσθεσε ο κος Σταϊκούρας.

Χρυσοχοΐδης: Κάμερες σε όλη την Αττική και σύντομα πρόταση και για Θεσσαλονίκη

“Οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας παρέχουν πλήρη ασφάλεια. Εύχομαι ποτέ να μην ξαναβιώσουμε πολύνεκρα δυστυχήματα που μας δοκίμασαν σαν κοινωνία”, τόνισε, αρχικά, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ενώ σημείωσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζεται στα αστικά κέντρα καθώς τα περισσότερα ατυχήματα και δυστυχήματα σημειώνονται εντός πόλεων.

“Η Ελληνική Αστυνομία εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα έχει πράξει ένα σχέδιο εγκαταστάσεις καμερών σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής και ταυτόχρονα γίνεται προετοιμασία να υπάρξει πολύ σύντομα μια πρόταση για τοποθέτηση καμερών στη Θεσσαλονίκη” όπως είπε ο υπουργός. Τα κριτήρια τοποθέτησης είναι δύο, όπως τόνισε, το πρώτο αφορά την κυκλοφορία των οχημάτων και την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει συνεχώς σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας και το δεύτερο είναι η τοποθέτηση των καμερών σε κρίσιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις για να γίνεται διαλεύκανσή τους.

“Από την πρώτη στιγμή που επέστρεψα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στόχος ήταν η ενίσχυση των δυνάμεων της Τροχαίας. Έχει γίνει μια προσπάθεια, προσφάτως μπήκαν 200 αστυνομικοί στην Τροχαία, έγινε η καλύτερη επιλογή των διοικητών τμημάτων τροχαίας, καθημερινά χρησιμοποιούνται δίκυκλα που προστέθηκαν στη διαχείριση της κυκλοφορίας για ευελιξία, αξιοποιούνται κάθε μέρα drones, έχει εμπλακεί σε ένα μεγάλο βαθμό και η ΔΙΑΣ και η Άμεση Δράση και έχουν αυξηθεί τα σημεία ελέγχου” είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Στην συνέχεια ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία υπάρχει φέτος πάνω από 70% αύξηση σε σχέση με πέρσι στις βεβαιώσεις παραβάσεων. Ειδικότερα όπως είπε το 2023 βεβαιώθηκαν 193.062 παραβάσεις ενώ μέχρι στιγμή φέτος έχουν βεβαιωθεί 320.682 παραβάσεις. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην επιβολή κυρώσεων όπου σε σχέση με το 2003 έχουν αυξηθεί κατά 110% με τις περισσότερες να αφορούν την αφαίρεση πινακίδων, αδειών κυκλοφορίας και διπλωμάτων οδήγησης.

Παράλληλα σημαντική αύξηση, όπως επισήμανε ο κ. Χρυσοχοΐδης, παρουσιάζει και το έργο της Τροχαίας Αττικής, η οποία αποτυπώνεται και στην μείωση των ατυχημάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός υπάρχει μια αύξηση 150% στην βεβαίωση παραβάσεων όπου από 47.930 το 2023 εκτοξεύθηκαν στις 118.220 μέχρι στιγμής το 2024.

“Το 2024 αποτελεί χρονιά καταλύτη για την απόδοση των υπηρεσιών της Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας από το 2006. Ωστόσο, ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της παραβατικής οδηγικής συμπεριφοράς. Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση της τεχνολογίας, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών μέσων, όπως είναι οι κάμερες κυκλοφορίας και μια σειρά άλλες εφαρμογές, έτσι ώστε όλοι μαζί η ελληνική κοινωνία, η διοίκηση να μπορέσουμε να μειώσουμε κατά το δυνατόν περισσότερο αυτό το τεράστιο ζήτημα της απώλειας ανθρώπινης ζωής και μάλιστα νέων ανθρώπων που θρηνούμε κάθε μέρα στους δρόμους μας” κατέληξε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Χαρδαλιάς: Οι έξυπνες κάμερες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο

Ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς τόνισε από την πλευρά του ότι οι κάμερες θα “λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, ακόμα και υπό χαμηλές συνθήκες φωτισμού. Θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία σε όλο το λεκανοπέδιο, κατόπιν υπόδειξης των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας Αττικής και φιλοδοξούν να μετριάσουν ή ακόμα καλύτερα να ανατρέψουν την αρνητική πραγματικότητα που βλέπουμε να επικρατεί στους δρόμους. Με τη λειτουργία τους θα καταγράφονται οι παραβάτες του ερυθρού σηματοδότη σε πρώτη φάση, αποσκοπώντας όχι μόνο στην άμεση καταστολή αυτής της ιδιαίτερα επικίνδυνης παράβασης, αλλά και στην πρόληψη μέσω της αποτροπής[…]

“Όταν οι οδηγοί γνωρίζουν ότι οι παραβάσεις τους καταγράφονται, θα είναι πολύ πιθανότερο να συμμορφώνονται με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Εχουν προβλεφθεί όλα τα πρωτόκολλα προκειμένου να υπάρχει πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών. Για το λόγο αυτό θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Παράλληλα, μειώνουμε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Σε συνεργασία δηλαδή με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη το σχετικό υλικό των παραβάσεων θα αποστέλλεται αυτομάτως σε κεντρικό σέρβερ διαχείρισης παραβάσεων. Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, η οποία θα επιβάλει τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα πάντα με όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό σπάμε κατεστημένα και νοοτροπίες μιας άλλης εποχής, όπου η αυθαιρεσία στο δρόμο θεωρούνταν δεδομένη”.

Παπαστεργίου: Οι παραβιάσεις που θα καταγράφονται

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου ανέφερε για τις κάμερες ότι είναι οι 388 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής- σύμβαση η οποία ήδη έχει υπογραφεί – και 17 σταθερές κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό, οι οποίες δουλεύουν. Οι μελλοντικές ανάγκες αφορούν σε 39 κάμερες για τον ΟΑΣΑ και άλλες 1316 κάμερες ελέγχου παραβάσεων και ασφάλειας όπως μας τις έχει δώσει η Τροχαία. Τα 708 από τα σημεία αυτά είναι στην Αττική.

παρουσιαση καμερες

“Τι θα κάνουν οι κάμερες για τις οποίες συζητάμε; Αυτά τα οποία λίγο πολύ μπορεί κάποιος να αντιληφθεί. Μιλάμε για όριο ταχύτητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση διάβασης πεζών, μη τήρηση χρήσης κράνους, χρήση κινητού, εξαιρετικά επικίνδυνη παράβαση και αιτία πολλών ατυχημάτων, χρήση ζώνης αλλά και κάτι το οποίο την ώρα αυτή ολοκληρώνεται με την εκκαθάριση των μητρώων των οχημάτων. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορεί είναι ασφαλές, έχει περάσει ΚΤΕΟ, είναι ασφαλισμένο ή θα έπρεπε να είναι σε ακινησία και κυκλοφορεί.

“Η διαγωνιστική διαδικασία για τις κάμερες θα είναι όπως ακριβώς αναφέρθηκε νωρίτερα με παραχώρηση για μία δεκαετία. Στην ουσία ζητάμε από τους αναδόχους να προμηθευτούν τις κάμερες, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οποίων θα προδιαγράφονται στα τεύχη τα οποία στα οποία σήμερα επεξεργαζόμαστε, αλλά θα έχουν και τη συντήρηση και λειτουργία. Ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με τον αριθμό των καμερών που απλά έβαλε, αλλά με τον αριθμό των καμερών οι οποίες δουλεύουν. Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι το τέλος Γενάρη του 25.

 

 

 

thetoc

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ