- Φέτος ξεπέρασε κάθε προσδοκία και έκλεισε με πάνω από 7 εκατομμύρια διακινηθέντες επιβάτες
- Στην πρώτη θέση για το 2024 ενώ ακολουθεί το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης
Ο διεθνής αερολιμένας Ρόδου «Διαγόρας» βρίσκεται στην πρώτη θέση των αεροδρομίων της χώρας, αφήνοντας στην δεύτερη θέση το αεροδρόμιο της συμπρωτεύουσας!
Συνολικά, το μεγαλύτερο όγκο επιβατών σημείωσε η Ρόδος με 6,74 εκατ. ταξιδιώτες στο σύνολο (+12,8%), εκ των οποίων τα 5,97 εκατ. ήταν η διεθνής κίνηση, με τη Θεσσαλονίκη να ακολουθεί αφού το «Μακεδονία» υποδέχθηκε ένα σύνολο 6,37 εκατ. επιβατών (+4,1%). Η Κέρκυρα επίσης κινήθηκε αυξητικά (+6,8%) με 4,29 εκατ. ταξιδιώτες, με τα Χανιά να ακολουθούν με 3,8 εκατ. επιβάτες και άνοδο κατά 8,4% στη συνολική κίνηση.
Ο Οκτώβριος έκλεισε με μια επιβατική κίνηση 3,37 εκατ. επιβατών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport Greece. Στο δεκάμηνο, η κίνηση άγγιξε τα 34,35 εκατ., 2 εκατ. περισσότερους ταξιδιώτες σε σχέση με πέρυσι.
Την ίδια ώρα όμως, τα προβλήματα επιμένουν. Και δυστυχώς, όσοι διακινούνται μέσω του αεροδρομίου «Διαγόρας» γίνονται δέκτες των ελλείψεων που μας εκθέτουν σαν τουριστικό προορισμό. Ειδικά οι ξένοι επισκέπτες μας, οι οποίοι πηγαίνουν στον αερολιμένα για τις τελευταίες ώρες πριν από την πτήση τους που θα τους μεταφέρει στον τόπο που επιλέγουν (ή στην δική τους χώρα κ.λπ.) λαμβάνουν μια τελευταία εικόνα της λειτουργίας του αεροδρομίου, η οποία έχει πολλές αδυναμίες.
Σημειώνουμε μερικά παραδείγματα:
-Ανυπαρξία από νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό σε μόνιμη βάση, σε ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Πολλά περιστατικά σημειώνονται συνεχώς (τόσο σε επιβάτες που ταξιδεύουν όσο και σε εργαζόμενους) που χρήζουν ιατρικής περίθαλψης χωρίς αυτή να είναι δυνατή σε άμεσο χρόνο.
-Επιπρόσθετα, δεν υπάρχει Φαρμακείο. Μπορεί να έχουν γίνει επανειλημμένως οχλήσεις από τους τοπικούς φορείς προς την ανάδοχο εταιρεία, αλλά το θέμα είναι σε εκκρεμότητα. Εάν συμβεί κάτι σε έναν επιβάτη, δεν υπάρχει ουδεμία περίπτωση να βρει ένα φάρμακο (ακόμη και από εκείνα που δεν απαιτούν συνταγογράφηση), ένα παυσίπονο, μια αλοιφή κ.λπ. ή άλλα είδη υγιεινής (ούτε προστατευτικές μάσκες ή μωρουδιακές πάνες) μέσα στο Αεροδρόμιο.
-Στον αερολιμένα δεν υπάρχει χώρος για καπνίζοντες. Καθημερινά και καθ όλη την διάρκεια της ημέρας (αφού λειτουργεί σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα χωρίς σταματημό) οι επιβάτες και κυρίως οι τουρίστες που διαμένουν αρκετές ώρες στον χώρο του αεροδρομίου, ενώ ψωνίζουν τσιγάρα, δεν υπάρχει πουθενά χώρος για να καπνίσουν με συνέπεια να δημιουργείται δυσαρέσκεια και υπάρχουν πολλά παράπονα.
Ελπίζουμε και αισιοδοξούμε ότι η επόμενη σεζόν θα βρει το αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου με πολύ πιο βελτιωμένες συνθήκες και παροχή υπηρεσιών, τόσο για τους τουρίστες όσο και για τους εκατοντάδες υπαλλήλους που εργάζονται μέσα.
Έλεγχος διαβατηρίων στο αεροδρόμιο Ρόδου με ένα ‘κλικ’
Μόνο με την αναγνώριση του προσώπου, στοιχείο που θα περιλαμβάνεται στα νέα βιομετρικά διαβατήρια, θα γίνονται στο εγγύς μέλλον οι έλεγχοι των επιβατών στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, ενώ είναι θέμα χρόνου και για τα ελληνικά.
Ηδη στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης (ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης), του οποίου την εκμετάλλευση έχει η Fraport, η εφαρμογή της «βιομετρικής αναγνώρισης» των επιβατών επεκτείνεται πλέον σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό. Το ίδιο και στα αεροδρόμια της Αγγλίας.
Με τον νέο τρόπο ελέγχου των επιβατών, οι ταξιδιώτες περνούν μέσα από ένα «Smart Path» το οποίο τους παρέχει τη δυνατότητα να κάνουν εύκολα και γρήγορα «τσεκ ιν», χωρίς άλλους ελέγχους ταυτότητας και εισιτηρίων από τους εργαζομένους του αεροδρομίου.
Τοποθετήθηκαν στο αεροδρόμιο «Διαγόρας της Ρόδου»
Τα μηχανήματα τοποθετήθηκαν ήδη στον Διεθνή Αερολιμένα «Διαγόρας της Ρόδου» και αναμένεται να λειτουργήσουν από την επόμενη σεζόν.
Όπως είναι γνωστό, ο Αερολιμένας Ρόδου, δέχεται τεράστιο όγκο επιβατών κάθε σεζόν, από χώρες εκτός Σέγκεν ζώνης όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ κ.λπ.
Προς το παρόν, ο έλεγχος διαβατηρίων γίνεται μέσω της Ελληνικής Αστυνομίας αλλά τα νέα συστήματα θα ενισχύσουν το έργο των αστυνομικών, οι οποίοι, όμως, θα συνεχίσουν να είναι παρόντες αφού είναι απαραίτητη η παρουσία τους, τόσο λόγω του όγκου των επιβατών, όσο και για λόγους ασφαλείας.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα νέα συστήματα επρόκειτο να ενεργοποιηθούν μέσα στον Οκτώβριο, αλλά αναμένεται η σχετική οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να ξεκινήσει σε όλα τα αεροδρόμια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα ενεργοποιηθούν με την έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν -και στην Ρόδο.