19.9 C
Rhodes
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Σούπερ Μάρκετ: Γιατί δεν θα μειώσουν τις τιμές στα ράφια – “Λύση οι αυξήσεις μισθών και η μείωση του ΦΠΑ”

Περισσότερα άρθρα

spot_img

Σταθερές και χωρίς μειώσεις αναμένεται να παραμείνουν οι τιμές των τροφίμων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης δημοσιογράφων.

Ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι πλέον οι τιμές των προϊόντων έχουν σταματήσει να αυξάνονται, ενώ παρατηρείται το φαινόμενο του μηδενισμού ή ακόμα και της μείωσης του πληθωρισμού. Αυτό, όπως πρόσθεσε, δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί σημαντικά την τελευταία τριετία, γεγονός και το οποίο δημιουργεί “γκρίνια” εκ μέρους των καταναλωτών.

Ωστόσο, σχολίασε ότι εάν κάποιος πιστεύει ότι οι τιμές θα γυρίσουν στα προ τριετίας επίπεδα, τότε θα απογοητευθεί. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, η λύση δεν είναι η μείωση των τιμών, αλλά η αύξηση των μισθών έτσι ώστε να ενισχυθεί η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών, καθώς και η λογική μείωση του ΦΠΑ από το 13%, που είναι για τα τρόφιμα και το 24% για τα μη τρόφιμα, στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στόχος για τις αυξήσεις των μισθών, οι οποίες έχουν ξεκινήσει από το 2023, συνεχίζουν εντός του 2024 και αναμένεται να εφαρμοστούν και το επόμενο έτος, είναι να ξεπεράσουν τον ρυθμό αύξησης του πληθωρισμού τροφίμων.

Βέβαια, για να μπορέσουν οι αυξήσεις αυτές να να εφαρμοστούν θα πρέπει και με τη σειρά τους οι επιχειρήσεις να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, ξεπερνώντας ένας πλήθος προκλήσεων. Όσον αφορά τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, αυτές είναι η κλιματική κρίση, η οποία δημιουργεί δυσκολία στην παραγωγή παγκοσμίως με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το κακάο και το ελαιόλαδο, με την τιμή του τελευταίου να εκτιμάται πως θα έχει αποκατασταθεί εντός των επόμενων μηνών.

Ένα ακόμα πρόβλημα είναι η καταστροφή περιουσιών και υποδομών, καθώς και οι απρόβλεπτες αυξήσεις, αλλά και η ευρωπαϊκή γραφειοκρατία, η οποία με μέτρα που αφορούν τη μείωση των εκπομπών ρύπων, το deforestation, τις ρυθμίσεις για τη σύντομη εξόφληση των υποχρεώσεων και τη θέσπιση της τιμής αναφοράς για τις προσφορές δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις και κόστη.

Σχετικά με το καλάθι του νοικοκυριού και αν αυτό προτιμάται από τους Έλληνες καταναλωτές, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως αυτό που κοιτάνε οι καταναλωτές είναι οι τιμές και κυρίως τα πακέτα προσφορών, ενώ πρόσθεσε ότι κάθε ενέργεια μετά από ένα τρίμηνο εφαρμογής “πεθαίνει”. Τόνισε, δε, ότι το μόνο που κάνει στην παρούσα φάση το καλάθι του νοικοκυριού είναι να λαμβάνεται υπόψη στις τιμές αναφοράς για τις προσφορές και να επηρεάζει τις προσφορές των σούπερ μάρκετ.

Ιωάννης Μασούτης: Πολύ μικρά τα περιθώρια κέρδους

Από τη θέση του αντιπροέδρου της ΕΣΕ ο Διευθύνων Σύμβουλος των σούπερ μάρκετ Μασούτης, Γιάννης Μασούτης, ξεκαθάρισε πως δεν μπορεί κανείς να κάνει λόγο για υπερκέρδη του κλάδου, καθώς το περιθώριο κέρδους ανέρχεται στο 2%.

Σχολίασε, επίσης, ότι υπάρχουν κλάδοι με σημαντικά κέρδη, όπως για παράδειγμα η ενέργεια και οι μεταφορές, ενώ ζήτησε να υπάρξουν παρεμβάσεις και στήριξη, όπως έγινε με τις τράπεζες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Το παραπάνω επιχείρημα του κ. Μασούτη, επιβεβαιώνεται και από την έρευνα του Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για την τριετία 2021-2023.

Αναλυτικότερα, το καθαρό περιθώριο κέρδους προ φόρων των σούπερ μάρκετ για το 2023 διαμορφώθηκε στο 1,8%, ενώ για το 2022 ανήλθε στο 1,47% και για το 2021 στο 2,22%.

Ο κ. Μασούτης δήλωσε, επιπλέον, ότι τα σούπερ μάρκετ κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να τα καταφέρουν με τα μέτρα για το όριο κέρδους, ενώ η κοινωνία φαίνεται πως δεν εκτιμά τα όσα γίνονται. Επίσης, πρόσθεσε ότι και πρώην υπουργός της παρούσας κυβέρνησης και πιο συγκεκριμένα ο Κώστας Σκρέκας που είχε διατελέσει υπουργός Ανάπτυξης είχε σχολιάσει σε συνάντηση με τους ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ πως δύσκολα θα ασχολούνταν ο ίδιος με τον εν λόγω κλάδο εξαιτίας του χαμηλού περιθωρίου κέρδους.

 

thetoc

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ