Τριήμερο εθνικό πένθος στη Βραζιλία μετά τη συγκλονιστική συντριβή του αεροπλάνου με 61 νεκρούς χθες Παρασκευή.
Τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου έχουν εντοπιστεί και οι έρευνες είναι σε πλήρη εξέλιξη για να διαπιστωθούν τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους στα περίχωρα της πόλης Βινιέδο, στην πολιτεία Σάο Πάολο της Βραζιλίας.
Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, το αεροπλάνο συνετρίβη περίπου 80 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο προορισμού του, σε αυλή σπιτιού. Δεν υπήρξαν θύματα στο έδαφος ενώ σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου. Κατά τις πρώτες εκτιμήσεις των ειδικών το ηλικίας 14 ετών αεροσκάφος φέρεται να έπεσε σε αυτό που αποκαλούν επίπεδη περιδίνηση.
Ως αιτίες δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να είχε σχηματιστεί πάγος καθώς υπήρχαν προειδοποιήσεις για ιδιαίτερα ψυχρό μέτωπο στη διαδρομή που θα ακολουθούσε το αεροσκάφος ή κάποια μηχανική βλάβη.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα FlightRadar24, είχε εκδοθεί στην περιοχή προειδοποίηση για “σοβαρή πιθανότητα πάγου” σε υψόμετρο ανάμεσα στα 12.000 και τα 21.000 πόδια προσθέτοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν τη συντριβή του.
Σύμφωνα με το Skynews, πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σταγονίδια νερού παγώνουν και συγκεντρώνονται στα φτερά και τους έλικες.
Ωστόσο, επικεφαλής της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Βραζιλίας, τόνισε πως το αεροσκάφος που κατέπεσε “είναι πιστοποιημένο σε αρκετές χώρες για να πετάει σε συνθήκες παγοποίησης, σε αρκετές από τις οποίες η επίπτωση της παγοποίησης είναι πιο σοβαρή”.
Επισημαίνουν ότι είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν συμπεράσματα πάντως οι καιρικές συνθήκες, η κατάσταση των κινητήρων και το σύστημα ελέγχου του αεροσκάφους είναι τα τρία σημεία που θα εξεταστούν ενδελεχώς.
Σύμφωνα με την βραζιλιάνικη πολεμική αεροπορία, η πτήση “εκτυλισσόταν ομαλά ως τις 13:20” (τοπική ώρα· 19:20 ώρα Ελλάδας). Όμως, ένα λεπτό αργότερα, το αεροσκάφος έπαψε “να απαντά στις κλήσεις” του πύργου ελέγχου και το πλήρωμα “δεν δήλωσε πως βρισκόταν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ούτε πως αντιμετώπισε δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες”.
“Η απώλεια της επαφής με τα ραντάρ διαπιστώθηκε στις 13:22”, πρόσθεσε η πολεμική αεροπορία.
Το αεροσκάφος ήταν τύπου ATR72-500. Η κατασκευάστριά του, θυγατρική της Airbus και της ιταλικής Leonardo, τόνισε σε ανακοίνωσή της ότι ειδικοί της θα υποστηρίξουν “την έρευνα που διενεργείται”.
Αρχισε η ανάκτηση των σορών
Η ανάκτηση των λειψάνων των θυμάτων ενόψει της “αναγνώρισής τους” άρχισε και προβλεπόταν να “συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας”, δήλωσε στον Τύπο ο κυβερνήτης της πολιτείας, που έσπευσε επιτόπου.
Οι σοροί επρόκειτο να διακομιστούν στο κυριότερο νεκροτομείο του Σαο Πάολο, της οικονομικής πρωτεύουσας της Βραζιλίας.
Η Voepass διευκρίνισε πως “δεν έχει ακόμη επιβεβαιωμένες πληροφορίες για τις περιστάσεις του δυστυχήματος”.
Σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Βραζιλίας, το αεροσκάφος συμμορφωνόταν προς όλους τους ισχύοντες κανονισμούς.
Η πρώτη πτήση του αεροσκάφους αυτού, που κατασκευάστηκε στη Γαλλία, έγινε τον Απρίλιο του 2010, σύμφωνα με καταχώριση στον εξειδικευμένο ιστότοπο planespotters.net.
Σύμφωνα με δεδομένα της CENIPA, χωρίς να υπολογίζεται το χθεσινό δυστύχημα, από την αρχή της χρονιάς στη Βραζιλία είχαν καταγραφεί 108 αεροπορικά ατυχήματα και δυστυχήματα με συνολικά 49 νεκρούς.
Τα τελευταία δέκα χρόνια, χάθηκαν 746 ανθρώπινες ζωές σε 1.665 ατυχήματα και δυστυχήματα στη λατινοαμερικάνικη χώρα γιγαντιαίων διαστάσεων.
Το 2007, Airbus A320 του βραζιλιάνικου αερομεταφορέα TAM βγήκε από τον διάδρομο μετά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο Κονγκόνιας του Σαν Πάουλου κι έπεσε πάνω σε αποθήκη φορτίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 187 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος και άλλοι 12 άνθρωποι στο έδαφος.
Και, δυο χρόνια αργότερα, Airbus A330-230 της Air France, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από το Ρίο ντε Ζανέιρο προς το Παρίσι, εξαφανίστηκε πάνω από τον Ατλαντικό με 228 επιβαίνοντες, σε περιοχή όπου ήταν γνωστό πως καταγράφονται αναταράξεις.