14.3 C
Rhodes
Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε ο Ανδρέας Κόγγος για την ακύρωση της απόφασης εκπτώσεώς του

Περισσότερα άρθρα

spot_img

Ενώπιον του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας προσέφυγε χθες ο πρώην χωρικός αντιδήμαρχος Ιαλυσού κ. Ανδρέας Κόγγος, μέλος του συνδυασμού «ΕΝΑ – Ενωμένοι Αλλάζουμε – Μαζί για την Ρόδο» για την ακύρωση της 337/2024 απόφασης του Διοικητικού Πρωτοδικείου Ρόδου που έκρινε ότι δεν μπορούσε να ανακηρυχθεί υποψήφιος ούτε να εκλεγεί, κατά τις εκλογές της 8ης και 15ης Οκτωβρίου 2023.
Ο κ. Κόγγος στρέφεται με την αίτηση αναιρέσεως που υπέβαλαν οι δικηγόροι κ.κ. Γιώργος Μαυρομμάτης και Βασίλης Παπαδημητρίου κατά της κ. Γιαντσίδου Κρυστάλλω του Παναγιώτη και της ως άνω αποφάσεώς του.
Οπως έγραψε η «δημοκρατική», το Εκλογοδικείο με την απόφασή του διαπίστωσε τη συνδρομή του κατ’ άρθρο 10 παρ. 2 περ. ζ΄ του ν. 4804/2021 κωλύματος εκλογιμότητας στο πρόσωπο του Ανδρέα Κόγγου κατά τις δημοτικές εκλογές της 8ης και 15ης Οκτωβρίου 2023 στην Εκλογική Περιφέρεια Ιαλυσού του Δήμου Ρόδου και διατάσσει την έκπτωσή του από τη θέση του τακτικού, και δεύτερου κατά σειρά ψήφων προτίμησης, δημοτικού συμβούλου του συνδυασμού «ΕΝΑ- ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ-ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΔΟ», στην ίδια ως άνω εκλογική περιφέρεια και Δήμο κατά τις προαναφερόμενες δημοτικές εκλογές.
Ακύρωσε την 22/2023 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ρόδου (διαδικασία εκούσιας δικαιοδοσίας) και ανακήρυξε ως τακτικό δημοτικό σύμβουλο του ίδιου συνδυασμού στην ίδια Εκλογική Περιφέρεια και Δήμο, τον κ. Νικόλαο Χατζηκαλημέρη του Μιχαήλ.
Σε ό,τι αφορά στο κώλυμα εκλογιμότητας του κ. Κόγγου λόγω συμβάσεων που ήταν ενεργές το έτος 2023 με τον Δήμο Ρόδου συνολικού κόστους άνω των 10.000 ευρώ που ορίζει η νομοθεσία το δικαστήριο έκρινε τα εξής:
«… Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της δικογραφίας και συνομολογεί ο καθ’ ου, ο τελευταίος ήταν μέλος, διαχειριστής και εκπρόσωπος της ομόρρυθμης εταιρείας με την επωνυμία «ΚΟΓΓΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΣΙΣΚΑΜΑΝΗΣ ΣΚΕΥΟΣ Ο.Ε.» από το έτος 2016 έως και τις 29 Δεκεμβρίου του έτους 2023. Η εν λόγω εταιρεία στις 7.4.2023, 26.4.2023 και τον Ιούνιο του έτους 2023, ήτοι όσο ο καθ’ ου ήταν ακόμα μέλος, διαχειριστής και εκπρόσωπός της, συμβλήθηκε με τον Δήμο Ρόδου, την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΡΟΔΟΥ Μονομετοχική Ανώνυμη Εταιρεία» (νομικό πρόσωπο του Δήμου) και τον ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου Α.Ε. [νομικό πρόσωπο στο οποίο συμμετέχει ο Δήμος κατ’ άρθρο 93 ν. 4685/2020 (Α΄ 92)] αντίστοιχα, δυνάμει συμβάσεων, με τις οποίες είχε αναλάβει υπηρεσίες κουνουποκτονίας, απεντόμωσης και μυοκτονίας, αντί ποσών 5.560 ευρώ άνευ Φ.Π.Α., 7.500 ευρώ άνευ Φ.Π.Α. και 11.860 ευρώ άνευ Φ.Π.Α. αντίστοιχα.
Από τα δεδομένα αυτά, προκύπτει ότι η ομόρρυθμη εταιρεία με την επωνυμία «ΚΟΓΓΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΣΙΣΚΑΜΑΝΗΣ ΣΚΕΥΟΣ Ο.Ε.», της οποίας ο καθ’ ου ήταν μέλος, διαχειριστής και εκπρόσωπος μέχρι τις 29.12.2023, είχε συνάψει συμβάσεις με τον Δήμο Ρόδου, τα νομικά πρόσωπα αυτού, καθώς και τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, εντός του έτους 2023, ήτοι του έτους διεξαγωγής των επίμαχων δημοτικών εκλογών.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω, το Δικαστήριο κρίνει ότι συνέτρεχε στο πρόσωπο του καθ’ ου το κώλυμα της περίπτωσης ζ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 10 του ν. 4804/2021 για την εκλογή του ως δημοτικού συμβούλου στον Δήμο Ρόδου, καθώς, μετά την 1η Ιανουαρίου 2023 και κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι και την 29η Δεκεμβρίου 2023, κατείχε τη θέση μέλους, διαχειριστή και εκπροσώπου της ομόρρυθμης εταιρείας με την επωνυμία «ΚΟΓΓΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΣΙΣΚΑΜΑΝΗΣ ΣΚΕΥΟΣ Ο.Ε.», η οποία διατηρούσε κατά το ίδιο έτος σε ισχύ συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με τον εν λόγω Δήμο, τα νομικά του πρόσωπα και τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, με αντικείμενο συνολικής αξίας, σωρευτικά, άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., δίχως να ασκεί επιρροή εάν οι εν λόγω συμβάσεις εξακολουθούσαν να είναι εκκρεμείς κατά τον χρόνο ανακήρυξης του καθ’ ου ως υποψηφίου ή, ακολούθως, ως τακτικού δημοτικού συμβούλου ή κατά την ανάληψη των σχετικών καθηκόντων από την έναρξη του επόμενου των εκλογών έτους.
Ο κ. Κόγγος διατείνεται στην αίτησή του, μεταξύ άλλων, πως εσφαλμένως κρίθηκε ότι η ένσταση με αντικείμενο τη διαπίστωση προϋπάρχοντας κωλύματος είναι δήθεν “απρόθεσμη” και πως η ένσταση υπόκειται στη γενική 60νθήμερη προθεσμία, που αρχίζει από τη δημοσίευση της αποφάσεως.
Τονίζει ακόμη ότι δεν θεωρήθηκε ως λήξασα εν έτει 2022 μια σύμβαση, η οποία συνήφθη το έτος 2022, παρεδόθη το έτος 2022, πλην όμως το ένταλμα και η πληρωμή και μόνον αυτές έλαβαν χώρα το έτος 2023 και πως ωφειλε η αναιρεσιβαλλομένη να δεχθεί ότι κατά την αληθή έννοια της κρίσιμης διατάξεως η σύμβαση, για τις ανάγκες της εκλογικής νομοθεσίας, παύει να είναι σε ισχύ μόλις λήξουν οι ενέργειες του αντισυμβαλλομένου ιδιώτη.
Ομοίως, όπως ισχυρίζεται, υπολογίσθηκε ως αξία της σύμβασης, όχι το ποσοστό αυτής που πράγματι εκτελέσθηκε, αλλά το πλήρες συμβατικό τίμημα παρά το γεγονός ότι είχε περάσει η δήλη ημέρα παροχής της υπηρεσίας, η οποία ούτε εκτελέσθηκε ούτε επρόκειτο στο μέλλον να εκτελεσθεί.
Τέλος υποστηρίζει πως θεωρήθηκε εσφαλμένα ότι εμπίπτουν άνευ ετέρου τινός εις το κώλυμα και τα νομικά πρόσωπα εις τα οποία ο Δήμος απλώς συμμετέχει, όπως ο οικείος ΦΟΣΔΑ, παρά το γεγονός ότι δεν ασκεί αποφασιστική επιρροή επί της διοικήσεως του οικείου φορέα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ