Με χιούμορ, δημιουργικότητα αλλά και ξεκάθαρη κοινωνική ματιά, οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Χώρας Καλύμνου παρουσιάζουν τη νέα τους οπτικοακουστική δημιουργία με τίτλο «Τα σκουπίδια μιλούν… Εμείς ακούμε;», στέλνοντας ένα ουσιαστικό μήνυμα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
Μέσα από μια πρωτοβουλία που ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο δράσεων Ενεργού Πολίτη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά μετατρέπουν την καθημερινότητα μιας γειτονιάς σε πεδίο προβληματισμού και αυτοκριτικής γύρω από τη διαχείριση των απορριμμάτων και τη στάση απέναντι στον δημόσιο χώρο.
Με σατιρική διάθεση αλλά και αιχμηρές παρατηρήσεις, καλούν μικρούς και μεγάλους να ακούσουν το μήνυμά τους και να αναλάβουν ενεργό ρόλο για μια πιο καθαρή και βιώσιμη Κάλυμνο.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οι μαθητές και οι δασκάλες της Δ’ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Χώρας Καλύμνου με ιδιαίτερη χαρά παρουσιάζουμε την οπτικοακουστική δημιουργία με τίτλο: «Τα σκουπίδια μιλούν… Εμείς ακούμε;».
Η πρωτοβουλία αυτή σηματοδοτεί την προσπάθεια για διάχυση των αποτελεσμάτων μιας σειράς ολοκληρωμένων δράσεων Ενεργού Πολίτη που πραγματοποίησε η τάξη μας καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς. Οι δράσεις είχαν ως κεντρικό άξονα την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων και προστασίας του πρασίνου στον τόπο μας.
Το βίντεο αποτελεί ένα δυνατό κάλεσμα αφύπνισης από τα ίδια τα παιδιά. Οι μικροί μαθητές, μεταμορφωμένοι σε κατοίκους μιας τυχαίας καλύμνικης γειτονιάς, επιστρατεύουν το καυστικό χιούμορ και τον συλλογικό αυτοσαρκασμό. Μέσα από σπαρταριστούς αλλά και βαθιά αληθινούς διαλόγους, λειτουργούν ως ένας αμείλικτος καθρέφτης της κοινωνίας μας, σατιρίζοντας τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα σκουπίδια μας.
Στόχος της προσπάθειας είναι η περιβαλλοντική εγρήγορση των συμπολιτών μας. Τα παιδιά στηλιτεύουν με θάρρος τη «βολική αδιαφορία», την απαξίωση του δημόσιου χώρου και την ιδιωτικότητα που μας κρατά απαθείς. Προβάλλουν την ατομική ευθύνη, καλώντας μας να αναλογιστούμε τις πράξεις μας και να τροποποιήσουμε τη στάση μας προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Παράλληλα, αναδεικνύουν τη διαχρονική ανάγκη για κρατική και δημοτική μέριμνα. Άλλωστε, ενεργός θεωρείται ο πολίτης ο οποίος διεκδικεί το δικαίωμα του για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Ευελπιστούμε ότι το μήνυμα των μαθητών μας θα γίνει η απαρχή για μια πιο καθαρή και πράσινη Κάλυμνο.
Οι δασκάλες της Δ΄ τάξης του 1ου Δ.Σ. Χώρας Καλύμνου,
Μαρία Πλάτση και Νίκη Ψαρά
kalymnos-news.gr



