27.1 C
Rhodes
Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2025

Πρώτο κουδούνι για 1,3 εκατ. μαθητές με νέα μαθήματα – Όλες οι αλλαγές στα σχολεία

Περισσότερα άρθρα

spot_img
Με «φρέσκο αέρα» ξεκινά το νέο σχολικό έτος 2025-26 σήμερα, Πέμπτη, για 1.370.000 μαθητές και 180.000 εκπαιδευτικούς, καθώς το υπουργείο Παιδείας δρομολογεί μία σειρά από αλλαγές τόσο στην Πρωτοβάθμια, όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα αναδιαρθρώνεται, ξεκινούν νέα μαθήματα και θεσμοί, καλλιεργούνται οι δεξιότητες ζωής. Από τους σχολικούς λαχανόκηπους στο δημοτικό έως τον επαγγελματικό προσανατολισμό στο γυμνάσιο και από τη σταδιακή εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου και το ψηφιακό φροντιστήριο έως την ενίσχυση της ειδικής αγωγής και της ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών, όλα συνθέτουν το νέο «πρόσωπο» του σχολείου ενώ πρεμιέρα κάνουν τα 12 Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία.

Ταυτόχρονα, ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών και η ολοκλήρωση της α’ φάσης πρόσληψης αναπληρωτών αναμένεται να «προλάβει» ανεπάρκειες της σχολικής καθημερινότητας – αν και ο αριθμός των κενών παραμένει υπολογίσιμος.

Ο αγιασμός

Σήμερα, Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, γίνεται ο καθιερωμένος αγιασμός, δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου, οι μαθητές παραλαμβάνουν τα βιβλία τους και αποχωρούν, όπως ορίζει η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας.

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, πρόκειται να παρευρεθεί στον αγιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Φιλαδέλφειας. O Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας θα μεταβεί στην Τέλενδο για να παραστεί στην τελετή αγιασμού στο Δημοτικό σχολείο του νησιού. Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, βρίσκεται στην Ξάνθη, όπου θα επισκεφθεί και μειονοτικά σχολεία.

Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου.

Το σχολείο του «αύριο»

Οι νέες τεχνολογίες εμπλουτίζουν το σχολείο ενώ οι καινοτομίες γίνονται πλέον μέρος της σχολικής καθημερινότητας.

Πιο αναλυτικά, έχουν ήδη τοποθετηθεί 36.000 διαδραστικοί πίνακες σε 7.000 σχολικές μονάδες ενώ αναμένεται να παραδοθούν επιπλέον 2.900. Πρόκειται για έργο του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως και η επάνδρωση 11.146 σχολείων με 117.000 σετ ρομποτικής και STEM.

Για την αξιοποίηση αυτών, πραγματοποιείται επιμόρφωση και κατάρτιση 150.000 εκπαιδευτικών, εκ των οποίων 35.000 ειδικής αγωγής, σε νέες τεχνολογίες και χρήση των διαδραστικών πινάκων. Εντός Οκτωβρίου, η επιμόρφωση θα συμπεριλαμβάνει την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ενισχύεται το μάθημα της Πληροφορικής με νέα βιβλία, στα οποία δίνεται έμφαση στην Τεχνητή Νοημοσύνη ενώ τα προγράμματα σπουδών και το εκπαιδευτικό περιεχόμενο προσανατολίζονται πλέον σε διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα.

Για την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, ιδρύονται πανελλαδικά 13 Κέντρα Καινοτομίας όπου οι μαθητές θα αποκτούν πρόσβαση σε τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση.

Με προϋπολογισμό 20.000.000 ευρώ, παρέχεται σε 1500 γυμνάσια σε όλη την Ελλάδα νέος εξοπλισμός και αναβαθμίζονται τα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών.

Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό, όπου η καθοδήγηση θα δίνεται από ειδικούς με βάση το προφίλ του μαθητή.

Το νέο προφίλ του Δημοτικού Σχολείου

Φέτος, ενισχύεται το ολοήμερο πρόγραμμα με στόχο την καλύτερη στήριξη των οικογενειών και την κάλυψη παιδαγωγικών αναγκών. Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε πρόσθετες δραστηριότητες, με διευρυμένο ωράριο και πιο οργανωμένη κατανομή μαθημάτων.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου αποχωρούν στις 15.50’ με τη λήξη της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης. Ή αποχωρούν στις 17.30’ στη λήξη του προγράμματος. Δίνεται, επιπλέον, η δυνατότητα αποχώρησης και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.

Επιπλέον, από την Ε΄ τάξη οι μαθητές θα έχουν στο πρόγραμμά τους το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής. Η διδασκαλία του αποσκοπεί στη γνωριμία με τους θεσμούς, τα δικαιώματα των πολιτών, τη δημοκρατική λειτουργία και την καλλιέργεια της υπευθυνότητας και του ενεργού πολίτη.

Εντάσσεται νέο μάθημα με τίτλο «Δεξιότητες Ζωής», το οποίο αφορά θέματα όπως η υγεία, το περιβάλλον, ο ψηφιακός γραμματισμός και η πρόληψη εξαρτήσεων. Διδάσκεται με διαθεματικό και βιωματικό τρόπο, προσαρμοσμένο στην ηλικία των μαθητών.

Ο νέος θεσμός των λαχανόκηπων εισάγεται φέτος σε 2267 δημοτικά και 2117 νηπιαγωγεία. Το υπουργείο Παιδείας θα προμηθεύσει τα σχολεία με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για τα παιδιά. Το πρόγραμμα «Λαχανόκηποι στα σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε, δημιουργούμε», έχει στόχο να συνδυάσει τη βιώσιμη ανάπτυξη με την παιδαγωγική πράξη.

Οικονομικά στο Γυμνάσιο και νέες δημιουργικές δραστηριότητες

Εισάγεται φέτος στην Γ’ γυμνασίου το νέο μάθημα των Οικονομικών με στόχο την καλλιέργεια του οικονομικού εγγραμματισμού. Οι μαθητές θα εξοικειωθούν με έννοιες, όπως η αξία της αποταμίευσης, η διαχείριση εισοδήματος, η λειτουργία των αγορών, η έννοια της επιχειρηματικότητας.

Προβλέπεται, ακόμη, η λειτουργία ζώνης δημιουργικών δραστηριοτήτων στο Γυμνάσιο, με αντικείμενα που αφορούν σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και δεξιότητες. Η ζώνη αυτή έρχεται να εμπλουτίσει το σχολικό πρόγραμμα με πιο βιωματικές μορφές μάθησης. Οι μαθητές θα συμμετέχουν σε ομαδικές δράσεις με αντικείμενα όπως ο εθελοντισμός, η περιβαλλοντική προστασία, η επιχειρηματικότητα και οι νέες τεχνολογίες.

Το Ψηφιακό Φροντιστήριο

Για δεύτερη χρονιά, συνεχίζεται το Ψηφιακό Φροντιστήριο. Σημειώνεται, ότι ήδη έγιναν τουλάχιστον 3.500 χιλιάδες ώρες ζωντανών διαδικτυακών μαθημάτων. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για παρακολούθηση με υπότιτλους και στη νοηματική, διευκολύνοντας την πρόσβαση για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μέχρι το τέλος του περσινού σχολικού έτους, παρακολούθησαν μαθήματα περίπου 146.000 χρήστες.

Ειδησεογραφική παιδεία

Για την καλλιέργεια της κριτικής προσέγγισης στο διαδίκτυο και την αποφυγή των ψευδών ειδήσεων (fake news), εισάγεται φέτος πιλοτικά το νέο πρόγραμμα ειδησεογραφικής παιδείας «Καλλιεργώντας Κριτικούς Αναγνώστες» για τους μαθητές 30 Γυμνασίων και Λυκείων. Στόχος είναι, όχι μόνο η ενημέρωσή τους αλλά και η καλλιέργεια της πολιτειακής υπευθυνότητας.

Η χρονική διάρκεια του προγράμματος θα είναι 12 μήνες και η δαπάνη ανέρχεται στα 350.000 ευρώ. Μέσω της εφαρμογής του προγράμματος αναμένεται οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να συμμετέχουν ενεργά στον δημόσιο διάλογο, να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις και να προστατεύουν την ψηφιακή τους ταυτότητα.

Οι μαθητές θα αναλαμβάνουν ρόλους ρεπόρτερ, συντακτών, φωτογράφων, δημιουργών πολυμεσικού περιεχομένου. Το εκπαιδευτικό υλικό θα βασίζεται στην κριτική ανάγνωση, στην κατανόηση διαφορετικών απόψεων, στην προώθηση της επαγγελματικής ειδησεογραφίας και στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης.

Το Πολλαπλό Βιβλίο

Στο ξεκίνημα του νέου σχολικού έτους, το πακέτο με τα βιβλία των μαθητών θα διανεμηθεί, όπως και τις προηγούμενες χρονιές. Όμως, τα νέα σχολικά βιβλία για όλες τις τάξεις μέχρι την Α’ Λυκείου θα παραδοθούν σύντομα στους εκπαιδευτικούς μέσω της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα για την τελική επιλογή των βιβλίων στο πλαίσιο του «Πολλαπλού Βιβλίου» έως την άνοιξη του 2026.

Νέα βιβλία έγχαρτα θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα από το επόμενο σχολικό έτος, 2026-27.

Το eVivlio

Σχετικά με την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, διαθέσιμα θα είναι τα ολοκληρωμένα λογοτεχνικά έργα στο μάθημα της Λογοτεχνίας, καθώς και η πλατφόρμα eVivlio, στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι μαθητές τόσο σε εκπαιδευτικά, όσο και σε λογοτεχνικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή για αναπαραγωγή (audiobooks).

Τα 12 νέα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία

«Πρεμιέρα» για τα 12 Ωνάσεια Γυμνάσια και Λύκεια σε Αττική, Μακεδονία και Θράκη φέτος, ο αριθμός των οποίων θα αυξηθεί την επόμενη σχολική χρονιά.

Η κτηριακή αναβάθμιση των σχολείων με το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»

Μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», έχουν ανακαινιστεί 431 σχολικές μονάδες, εκ των οποίων 29 είναι Ειδικής Αγωγής. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με άλλα 2.500 σχολεία. Οι εργασίες κτηριακής αναβάθμισης, που πραγματοποιήθηκαν ήταν ενδεικτικά: εσωτερικοί και εξωτερικοί χρωματισμοί, ⁠ριζική ανακαίνιση χώρων υγιεινής και κατασκευή W.C. ΑΜΕΑ όπου δεν υπήρχε, κατασκευή ή επισκευή ράμπας ΑΜΕΑ και ⁠κατασκευή ή επισκευή γηπέδου μπάσκετ, γήπεδο βόλεϊ και παιδική χαρά στα Νηπιαγωγεία.

Η ενίσχυση των Μουσικών Σχολείων

Τα 52 Μουσικά Σχολεία της χώρας, ενισχύονται από το υπουργείο Παιδείας με την αντικατάσταση, αναβάθμιση και εμπλουτισμό των μουσικών οργάνων και του σχετικού εξοπλισμού, ένα έργο προϋπολογισμού ύψους 10.000.000 ευρώ.

Απινιδωτές στα σχολεία

Εντός του σχολικού έτους 2025-26, προβλέπεται η διάθεση 10.000 απινιδωτών σε σχολεία, με παράλληλη εκπαίδευση σε πρώτες βοήθειες, με στόχο τη διασφάλιση της υγείας της σχολικής κοινότητας.

Οι οριζόντιες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες

Αξιολόγηση μαθητών: Το σύστημα αξιολόγησης εκσυγχρονίζεται με στόχο να παρέχει πιο αντικειμενική εικόνα για την πρόοδο των μαθητών. Η αξιολόγηση θα συνδυάζει γραπτές και προφορικές εξετάσεις, εργασίες και συμμετοχή στην τάξη, όπως και δημιουργικές δραστηριότητες.

Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας: Με στόχο την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας, θα διανεμηθούν σε όλες τις βαθμίδες – από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο – 21 βιβλία.

Νέες μέθοδοι διδασκαλίας: Ενισχύονται οι σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι, όπως η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, η χρήση ψηφιακών εργαλείων, οι βιωματικές μέθοδοι διδασκαλίας και η αξιοποίηση διαδραστικού υλικού. Το μέτρο αυτό συνδέεται με τη γενικότερη στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Προβλέπεται ενίσχυση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με σεμινάρια και προγράμματα, που εστιάζουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στις νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και στην αξιοποίηση του νέου προγράμματος σπουδών.

Το γενικό πλαίσιο των αλλαγών: Οι αλλαγές στη διδακτέα ύλη έρχονται για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, με στόχο να αποκτήσουν περισσότερη ελευθερία οι εκπαιδευτικοί. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθησιακοί στόχοι για κάθε γνωστικό αντικείμενο διακρίνονται σε βασικούς-υποχρεωτικούς και σε πρόσθετους-προαιρετικούς.

Η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής

Τη νέα σχολική χρονιά, θα λειτουργήσουν 8 νέα ειδικά σχολεία (ΣΜΕΑΕ) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, έχουν προστεθεί δύο επιπλέον τομείς καθώς και 6 ειδικότητες στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια (ΕΝΕΕΓΥΛ).

Αξίζει να αναφερθεί, ότι φέτος ιδρύθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός νέων Τμημάτων Ένταξης: 3.448 σε δημόσιες σχολικές μονάδες και στις 13 περιφέρειες της χώρας καλύπτοντας όλες τις βαθμίδες, μία αύξηση που αντιστοιχεί σε 89,6 %. Στα Λύκεια και τα ΕΠΑ.Λ. καταγράφεται αύξηση +600% και το +750% αντίστοιχα.Συγκεκριμένα, 1842 Τμήματα Ένταξης σε Νηπιαγωγεία, 714 σε Δημοτικά Σχολεία, 480 σε Γυμνάσια, 231 σε ΓΕΛ και 181 σε ΕΠΑΛ.

Επίσης, φέτος εισάγεται υποστήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Προβλέπεται, ακόμη, υποστήριξη των μαθητών των ΕΠΑΛ στα εργαστήρια από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής.

Τέλος, προκειμένου να καλύπτονται περισσότερες περιπτώσεις μαθητών, που έχουν λάβει σχετική έγκριση, προβλέπεται η παροχή υπηρεσιών «σχολικού νοσηλευτή». Μάλιστα, έχει ληφθεί μέριμνα ώστε ένας σχολικός νοσηλευτής να υποστηρίζει μαθητές έως και δύο κοντινών σχολείων, σε απόσταση έως 100 μέτρων.

Τα νέα σχολεία

Φέτος επαναλειτουργεί το δημοτικό σχολείο στην Ψέριμο με μόλις δύο μαθητές. Επιπλέον, ιδρύθηκε το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Δράμας με έδρα την Πετρούσα και το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Μηλεών με έδρα τα Καλά Νερά Μαγνησίας.

Ιδρύθηκε, επίσης, το πρώτο Επαγγελματικό Λύκειο που θα λειτουργήσει σε σωφρονιστικό κατάστημα ενηλίκων, στις φυλακές της Λάρισας – στον αγιασμό, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 15/9, θα παραστεί και η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Ιδρύονται 8 Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) σε Σαμοθράκη, Σάπες Ροδόπης, Βόλο, Αργαλαστή Μαγνησίας, Σκιάθο, Ζάκυνθο, Έδεσσα, Κρανίδι.

  • Ειδικότερα,
  • Στη Σαμοθράκη (ΔΔΕ Έβρου): Γεωπονίας, Διοίκησης-Οικονομίας, Πληροφορικής
  • Στις Σάπες Ροδόπης (ΔΔΕ Ροδόπης): Γεωπονίας, Διοίκησης-Οικονομίας, Πληροφορικής
  • Στο Βόλο (4ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ.): Γεωπονίας, Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας
  • Στην Αργαλαστή Μαγνησίας: Διοίκησης – Οικονομίας, Μηχανολογίας, Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας
  • Στη Σκιάθο: Διοίκησης – Οικονομίας, Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας
  • Στη Ζάκυνθο: Ηλεκτρολογίας – Αυτοματισμού, Μηχανολογίας, Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας
  • Στην Έδεσσα: Περιλαμβάνει έξι τομείς μεταξύ των οποίων Γεωπονία, Ηλεκτρολογία, Πληροφορική
  • Στο Κρανίδι Ερμιονίδας: Γεωπονία, Διοίκηση – Οικονομία, Ηλεκτρολογία

Η ίδρυση αυτών των σχολείων στοχεύει στην παροχή δεύτερης ευκαιρίας σε εργαζόμενους, ανέργους και ενήλικες που δεν έχουν ολοκληρώσει την επαγγελματική τους κατάρτιση, καθώς και την κάλυψη αναγκών τοπικών οικονομιών με εκπαιδευμένο δυναμικό.

Πώς επηρεάζει το δημογραφικό πρόβλημα τα σχολεία

Για το σχολικό έτος 2025-26, αναστέλλεται η λειτουργία 41 Δημοτικών Σχολείων και 92 Νηπιαγωγείων στην Κεντρική Μακεδονία εξαιτίας της έλλειψης μαθητών, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αλέξανρου Κόπτση.

Συνολικά, φέτος κλείνουν περίπου 171 σχολεία στην Ήπειρο και την Κεντρική Μακεδονία λόγω μειωμένου μαθητικού δυναμικού ενώ γύρω στα 700 σχολεία σε όλη τη χώρα παραμένουν κλειστά κάθε χρόνο για τον ίδιο λόγο, σε ορεινές ή απομακρυσμένες περιοχές, νησιά και αλλού.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με απόφαση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της κυβέρνησης, φέτος καταργούνται 9 Δημοτικά και 9 Νηπιαγωγεία. Συγχωνεύονται 12 Δημοτικά και 51 Νηπιαγωγεία. Μετονομάζονται λόγω συγχώνευσης των σχολείων υπαγωγής τους 5 Δημοτικά και 8 Νηπιαγωγεία. Ιδρύονται τρία Δημοτικά και ένα Νηπιαγωγείο. Υποβιβάζονται 43 Δημοτικά και 28 Νηπιαγωγεία. Προάγονται 14 Δημοτικά και 15 Νηπιαγωγεία.

Οι διορισμοί εκπαιδευτικών και τα κενά

Αναφορικά με τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών, ισχύουν τα ακόλουθα:
Πραγματοποιήθηκαν 8.223 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, εκ των οποίων οι 5.627 εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπαίδευσης και 3.196 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Επίσης, έχουν διοριστεί 993 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).

Σημειώνεται, ότι στην πενταετία 2020- 2025 διορίστηκαν συνολικά 48.653 εκπαιδευτικοί.

Όσον αφορά στις προσλήψεις αναπληρωτών, η Α’ φάση περιελάμβανε 18.566 αναπληρωτές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και Γενικής Εκπαίδευσης.

Τέλος, έχουν προσληφθεί 6.225 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για τα σχολεία Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ), την Παράλληλη Στήριξη, τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και τα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στα ΚΕΔΑΣΥ.

Επιπλέον, έχουν προσληφθεί 1200 νέοι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία για να παρέχουν συμβουλευτική στην οικογένεια, στο παιδί και στη σχολική κοινότητα.
Επιπροσθέτως, 3.000 σχολεία στελεχώνονται με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς, πράγμα που σημαίνει ότι θα καλύπτονται πλέον 5.750 σχολεία όταν πέρσι ο αριθμός των σχολείων ήταν 2.750.

Τα κενά στα σχολεία, ωστόσο, παραμένουν ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της α’ φάσης πρόσληψης των αναπληρωτών. ΟΛΜΕ και ΔΟΕ κάνουν λόγο για χιλιάδες κενά, γεγονός που θα επιβαρύνει κυρίως τους μαθητές της δευτεροβάθμιας και ειδικότερα τους υποψηφίους των Πανελλαδικών.

Σχετικά με το ζήτημα των κενών στα σχολεία, η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, είχε δηλώσει πως «θα είναι δύσκολο να μην έχεις μια χρονιά με κενά. Είναι σύνθετη άσκηση», σημειώνοντας παράλληλα ότι θα καταβληθεί προσπάθεια για τη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών έως τις 25 Σεπτεμβρίου – αντί για τον Οκτώβριο, ως είθισται.

Σύμφωνα με την ίδια: «Aν και έγιναν 10.000 διορισμοί, μπήκαν 5.600 εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης, 3.196 εκπαιδευτικοί στη ειδική αγωγή, καλύπτονται κατά προτεραιότητα τα σχολεία τα ειδικά. Είναι και 993 μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικές ομάδες στα κέντρα αξιολογήσεων. Οι αναπληρωτές που έλαβαν το SMS είναι 24.500 αλλά και ακόμα υπάρχουν ανάγκες. Από το 2019 και μετά έχουν γίνει 48.500 διορισμοί. Από το 2019 διορίστηκαν μόνιμοι εκπαιδευτικοί άνω των 48.000 συναδέλφων. Σε κάποια Περιφέρεια καλέσαμε 336 εκπαιδευτικούς. Την πρώτη μέρα που πήγαν πήραν άδεια οι 100, μόνιμοι. Για διάφορους λόγους όταν κάποιος μονιμοποιείται μπορεί να κάνει ενεργοποίηση μίας άδειάς του. Δεν θα πάει στο σχολείο για την περίοδο που του επιτρέπει η άδειά του. Εκείνη την στιγμή πρέπει να ενεργοποιηθεί αναπληρωτής. Μία λύση για το στεγαστικό των εκπαιδευτικών είναι έπειτα από καλή συνεννόηση με τις τοπικές αρχές να βρεθούν λύσεις. Μπορεί να έχουμε 8.000 κενά αλλά να μην είναι μόνο σε ένα πράγμα, μπορεί να είναι κενά σε κοινωνικούς λειτουργούς ή για παράλληλη στήριξη. Έχουμε 150.000 εκπαιδευτικούς και στο σύνολο 180.000 μαζί με τους ιδιώτες εκπαιδευτικούς. Για την επόμενη χρονιά εξετάζουμε ένα ζήτημα να δοθεί βοήθημα στους αναπληρωτές και άλλους εκπαιδευτικούς που καλούνται ιδιαίτερα σε δυσπρόσιτες περιοχές».

Τέλος, με στόχο τη στήριξη των Ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, επεκτάθηκε χρονικά στα 5 έτη η χορήγηση του ειδικού επιμισθίου για τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ