Το έργο είναι προϋπολογισμού 4,3 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
Στην έγκριση των όρων δημοπράτησης του έργου “Συντήρηση Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Νήσου Κω Αρμοδιότητας ΠΝΑΙ”, συνολικού προϋπολογισμού 4.300.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), προέβη η Περιφερειακή Επιτροπή Νοτίου Αιγαίου, η οποία συνεδρίασε υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, και εξουσιοδοτεί την Γενική Διεύθυνση Υποδομών της Περιφέρειας για την διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού.
Το έργο αφορά στην συντήρηση – αποκατάσταση – άρση βλαβών σε τμήματα του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου νήσου Κω καθώς και τις απαραίτητες εργασίες κλάδευσης δένδρων για την απρόσκοπτη ορατότητα της κατακόρυφης σήμανσης.
Πέραν αυτών, προβλέπονται εργασίες στοιχειώδους συντήρησης της οδού οι οποίες περιλαμβάνουν επούλωση λακουβών, άρση καταπτώσεων, καθαρισμό οχετών και φρεατίων υδροσυλλογής κ.α. Ιδιαίτερη ομάδα εργασιών θα αποτελέσει η συντήρηση και διαμόρφωση με ήπια αρχιτεκτονικά στοιχεία του κυκλικού κόμβου προς το αεροδρόμιο του νησιού.
Φορέας κατασκευής του έργου είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και χρηματοδοτείται από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας.
Περιλαμβάνεται στον συνολικό προγραμματισμό της Περιφερειακής Αρχής, για παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο των νησιών, με σκοπό την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε σχετικά:
“Στην Κω το σημερινό έργο. Δημοπρατούμε παρεμβάσεις στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Κω, προϋπολογισμού 4,3 εκ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, τρέχει η μεγάλη μελέτη για την ριζική αναμόρφωση της Επαρχιακής Οδού από την πόλη της Κω στο Αεροδρόμιο. Η μελέτη αυτή, η μεγαλύτερη που έχει ανατεθεί για τον σκοπό αυτό, είναι σε εξέλιξη και καλείται να δώσει λύσεις σε εξαιρετικά δύσκολα ζητήματα που απαντώνται σε αυτό το τμήμα του οδικού δικτύου του νησιού. Προβλήματα που τα συναντάμε, δυστυχώς, και σε άλλα οδικά δίκτυα στα νησιά μας και συνιστούν την κληρονομιά μιας εποχής που η πολιτική έκλεινε το μάτι στην αταξία και το πελατειακό βόλεμα. Σήμερα, σωστά, η εποχή δεν το ανέχεται και καλούμαστε να ξηλώσουμε δεκαετίες πολιτικής “ανεμελιάς”, που οδήγησε σε πάσης φύσεως αδιέξοδα.
Η πολιτική δεν πρέπει να υποκύπτει στα “αδιέξοδα”. Όταν αγνοεί το πολιτικό κόστος, γίνεται δύναμη ορθολογισμού και αυτή την πολιτική αγαπάμε”.
Για το έργο μίλησε ο Περιφερειάρχης στον RV και τη Ρένα Παυλάκη
Ο Περιφερειάρχης είπε μεταξύ άλλων:“Οι δρόμοι μας – θα πω για τα νησιά – οι δρόμοι μας ήταν ένα πεδίο άσκησης πολιτικής για δεκαετίες. Κανόνες, νόμοι δεν ίσχυαν, αλλά η δημόσια διοίκηση, η τοπική αυτοδιοίκηση έκλεινε το μάτι στην ανομία, έκλεινε το μάτι στο βόλεμα, έκλεινε το μάτι στις πελατειακές σχέσεις. Με αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί – τις δεκαετίες που αυτό το πολιτικό μοντέλο είχε το θράσος να πολιτεύεται με αυτή την “ποιότητα” – τόσα πολλά θέματα τα οποία σήμερα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε μία λογική “να τα κάνετε όλα τώρα. Όλα τώρα”. Λοιπόν, στην Κω είχαμε την ατυχία να έχουμε έκπτωτο το ανάδοχο από τα προηγούμενα χρόνια σε ένα μεγάλο οδικό έργο και έτσι κάποια πράγματα δεν έγιναν. Επαναδημοπρατήσαμε ένα έργο 4,3 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά εκεί έχουμε σε εξέλιξη και την μεγαλύτερη μελέτη που έχει γίνει ποτέ, που είναι η ριζική αναδιαμόρφωση του δρόμου από την πόλη της Κω στο αεροδρόμιο. Εκεί έχουμε εκατοντάδες παράνομες συνδέσεις. Εκατοντάδες. Είναι αυτό που σας έλεγα. Ένα πολιτικό σύστημα, τοπικό πολιτικό σύστημα, το οποίο έκλεινε το μάτι σε κάθε ανομία, σε κάθε παρανομία, σε κάθε βόλεμα, σε κάθε μικροεξυπηρέτηση και σήμερα πια δεν ανέχονται ούτε οι ίδιοι αυτό το οποίο έγινε. Σωστά δεν το ανέχονται σήμερα και σωστά δεν το ανέχεται η εποχή και η κοινωνία. Και ερχόμαστε με μια μελέτη που αντιμετωπίζει πολύ μεγάλες δυσκολίες στο πώς θα αντιμετωπιστούν όλα αυτά. Πιστεύω τέλος του χρόνου να είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με ολοκληρωμένη αυτή τη μελέτη, στην ριζική αναδιαμόρφωση του επαρχιακού οδικού δικτύου”.