Επιστολή προς τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, με σοβαρές καταγγελίες για την προβληματική λειτουργία του Κτηματολογικού Γραφείου Ρόδου μετά τη μετάβασή του στον Φορέα “Ελληνικό Κτηματολόγιο” έστειλε ο Δικηγορικός Σύλλογος Ρόδου.
«Είμαστε ιδιαίτερα ανήσυχοι για την κατάσταση του Κτηματολογικού Γραφείου και ζητούμε την άμεση παρέμβασή σας για την αποκατάσταση των προβλημάτων λειτουργίας, άλλως σας ενημερώνουμε, ότι θα υποχρεωθούμε να προβούμε σε κινητοποιήσεις και άλλες μορφές δράσης, αν δεν αποκατασταθούν άμεσα τα προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του Κτηματολογικού Γραφείου Ρόδου», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην επιστολή.
Σε απάντησή του, το Ελληνικό Κτηματολόγιο σημειώνει ότι «η σφοδρή και δημόσια κριτική στις πρώτες 20 ημέρες λειτουργίας, προκαλεί ερωτήματα. Ειδικά από τη στιγμή που για όλα αυτά τα ζητήματα που θέτει η επιστολή του ΔΣΡ υπήρχαν απαντήσεις, που θα μπορούσαν να δοθούν συνεργατικά».
«Στη διαδικασία της ενσωμάτωσης, πολλά πράγματα για τα οποία είχαμε διαβεβαιώσεις, δεν λειτούργησαν. Η πλατφόρμα έχει προβλήματα που δεν μπορούμε να ελέγξουμε.
Δεν είχαμε την απαίτηση να είναι άψογη η λειτουργία της από την πρώτη μέρα. Αλλά, τουλάχιστον να μπορούμε να προχωράμε βασικές διαδικασίες. Να κάνουμε έρευνες και να μπορούμε να διασφαλίζουμε την ασφάλεια του συναλλασσόμενου».
Ο Βασίλης Περίδης, πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ρόδου, μίλησε στην εκπομπή του topfm «Ρόδος είναι και γυρίζει» για τους λόγους για τους οποίους ο σύλλογος έστειλε επιστολή στο Εθνικό Κτηματολόγιο και στον υφυπουργό ψηφιακής πολιτικής κ. Κυρανάκη.
«Δεν βλέπουμε καμιά βελτίωση»
«Να ξεκαθαρίσω ότι εμείς στηρίζουμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, την προσπάθεια ένταξης της μετάπτωσης του Κτηματολογίου Ρόδου. Το κάναμε και δημόσια όταν ήρθε ο κ. Κυρανάκης στο νησί».
«Στείλαμε τους προβληματισμούς μας στο Εθνικό Κτηματολόγιο, αλλά και τις προτάσεις μας χωρίς να πάρουμε απαντήσεις ή κάποια κατεύθυνση. Φθάσαμε στο σημείο να στείλουμε την επιστολή γιατί δεν βλέπαμε καμιά βελτίωση».
«Δεν τα μηδενίζουμε όλα. Κατανοούμε ότι το προσωπικό είναι καινούργιο, τα παιδιά είναι άπειρα και θέλουν χρόνο. Στείλαμε δύο δικηγόρους και μια δική μας υπάλληλο προκειμένου να βοηθήσουν αφού γνωρίζουν το αντικείμενο».
«Είναι αδικαιολόγητη η κακή λειτουργία της πλατφόρμας»
«Δεν μπορώ όμως να δικαιολογήσω αυτή τη δυστοκία, την κακή λειτουργία της πλατφόρμας και το να μην μπορείς να κάνεις τους απαραίτητους ελέγχους. Αυτά ήταν τα θέματα που δημιούργησαν μεγάλη αναστάτωση στο σύλλογο. Λαμβάναμε συνεχώς επικριτικά μηνύματα από συναδέλφους».
«Έχουμε πρόβλημα στα πιστοποιητικά, τα οποία δεν χορηγούνται. Με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να μπλοκάρουν και οι δικαστικές διαδικασίες. Και όλες αυτές οι εκκρεμότητες συσσωρεύονται όσο δεν λειτουργεί σωστά η πλατφόρμα».
«Υπάρχουν 39.000 εκκρεμείς υποθέσεις»
«Αν δεν αλλάξει η κατάσταση, θα αποφασίσει το ΔΣ για τα επόμενα μέτρα που θα πάρουμε. Σίγουρα θα αντιδράσουμε. Προς το παρόν, μένουμε στην επιστολή στην οποία επισημαίνουμε ότι υπάρχουν 39.000 εκκρεμείς υποθέσεις.
Αυτή η επιστολή πρέπει ν’ αποτελέσει κίνητρο για να κινητοποιηθούν περισσότερο το Κτηματολόγιο και το υπουργείο και να διορθώσουν τα κακώς κείμενα».
Πηγή: Στέλιος Σαρέσκος / topfm