Πολλές φορές στο παρελθόν αλλά και πρόσφατα σε μία από τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης ‘Με Δύναμη για τη Ρόδο’ και διατελέσας Δήμαρχος Πεταλούδων, Μιχάλης Κορδίνας, έθεσε ένα καυτό ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί, να τεθεί στο τραπέζι του διαλόγου και να διερευνηθεί από τη Δημοτική Αρχή, κατά πόσο είναι εφικτό να γίνει.
Όπως είπε στο δημοτικό συμβούλιο:
«Έχω αναφέρει αρκετές φορές ότι το Αεροδρόμιο πρέπει να πληρώνει για τα σκουπίδια του, όπως κάνουν όλοι οι δημότες του νησιού. Μαθαίνουμε ότι όχι μόνο δεν πληρώνει για τα σκουπίδια που είναι φυσικά πολλοί τόνοι, αλλά χρησιμοποιεί δύο ιδιωτικές εταιρείες . Επίσης, δεν καταβάλει στον Δήμο Ρόδου, τα τέλη για απορρίμματα και ηλεκτροφωτισμό που οφείλει να καταβάλει. Αυτά είναι τεράστια απώλεια εσόδων για το Δήμο Ρόδου, αφού μιλάμε για αρκετά τετραγωνικά μέτρα. Ο Πρώην δήμος Πεταλούδων εισέπραττε από το αεροδρόμιο και μάλιστα ήταν οι εποχές που ανήκε στο κράτος (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) και όχι σε ιδιωτική εταιρεία, όπως τώρα. Υπάρχει μια απώλεια εσόδων πολύ σοβαρή την οποία πρέπει να εξετάσει με προσοχή η Δημοτική Αρχή και να διεκδικήσει αυτά που της ανήκουν. Ύστερα, λένε ότι δεν υπάρχουν χρήματα και αναζητούν τρόπους για να αυξήσουν τα έσοδα, ενώ υπάρχουν πηγές εσόδων όπως αυτό.
Ακόμη και τα δημόσια κτίρια, δεν ξέρει κανείς τι πληρώνουν στον Δήμο Ρόδου!»
Σημειώνεται ακόμη, ότι υπάρχουν νόμοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τις πόλεις που φιλοξενούν αεροδρόμια στην περιοχή τους. Αυτές οι πόλεις που είναι κοντά σε αεροδρόμια ή φιλοξενούν αεροδρόμια στην περιοχή τους, έχουν ανταποδοτικά οφέλη. Αυτά τα έχει επικυρώσει και η Ελλάδα με την λεγόμενη ‘περιοαερολιμενική ζώνη’ με τις συνέπειες που έχει στις πόλεις και στους κατοίκους και ποια είναι τα ανταποδοτικά οφέλη που θα μπορούσαν να υπάρχουν.
Ο αείμνηστος βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, Τάσος Καραμάριος, έδωσε μεγάλο αγώνα για να πάρει η Ρόδος χρήματα από το περίφημο ‘σπατόσημο’ ως ανταποδοτικά τέλη για την δική μας περιοχή. Αλλά, δυστυχώς, όλα σταμάτησαν ενώ, άλλαξε το πλαίσιο και τα αεροδρόμια δεν είναι πια κρατικά.
Συνεπώς, από την πλευρά του, ο Διεθνής Αερολιμένας Ρόδου «Διαγόρας» πρέπει να επανεξετάσει τις υποχρεώσεις του προς τον Δήμο Ρόδου, αλλά και η Δημοτική Αρχή, πρέπει να εξετάσει με προσοχή το πλαίσιο των διεκδικήσεων της και να ξεκινήσει τον διάλογο και τις απαραίτητες διαδικασίες. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας μας την αποκομιδή των απορριμμάτων στο αεροδρόμιο την κάνουν δύο ιδιωτικές εταιρείες. Η μια εταιρεία έχει τοποθετήσει πρες κοντέινερ για τα απορρίμματα όπως είναι τα χαρτοκιβώτια που είναι για ανακύκλωση όπως ορίζει ο Νόμος και η σύμβαση με την fraport .
Η άλλη εταιρεία έχει τοποθετήσει πράσινους κάδους απορριμμάτων και μεταφέρονται τα σκουπίδια με απορριμματοφόρα στο χυτά και όχι με πρές κοντέινερ όπως ορίζει ο νόμος.