17.1 C
Rhodes
Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου, 2025

Προ των πυλών απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδας- Αυστραλίας

Περισσότερα άρθρα

spot_img

Το ενδεχόμενο απευθείας πτήσεων από την Αυστραλία προς την Αθήνα, με πιθανή έναρξη δρομολογίων από την Πέρθη εξετάζει η αεροπορική εταιρία Qantas, όπως αποκαλύπτει έκθεση που κατήρτισε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Σύδνεϋ.

Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί συγκεκριμένες ημερομηνίες, όπως σημειώνεται, η Αθήνα αποτελεί προτεραιότητα για την επέκταση του διεθνούς δικτύου της εταιρείας.

Λόγω και της μεγάλης γεωγραφικής απόστασης, η αεροπορική διασύνδεση αποτελεί τον κυρίαρχο τρόπο μετακίνησης επιβατών μεταξύ Ελλάδος και Αυστραλίας, συνδέοντας τα κύρια αεροδρόμια των δύο χωρών.

Προς το παρόν, δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις από την Αυστραλία προς την Ελλάδα, ούτε ελληνικές εταιρίες που να εκτελούν αυτό το δρομολόγιο. Οι ταξιδιώτες συνήθως πετούν από μεγάλα αεροδρόμια όπως το KingsfordSmithτου Σύδνεϋ, το Διεθνές Αεροδρόμιο της Μελβούρνης και το Αεροδρόμιο της Πέρθης προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθήνας, με τουλάχιστον μία ενδιάμεση στάση.

Οι αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν την Αυστραλία με την Ελλάδα περιλαμβάνουν τις εταιρίες QatarAirways, με ενδιάμεσο σταθμό τη Ντόχα, Emirates με ενδιάμεσο σταθμό το Ντουμπάι, EtihadAirways με ενδιάμεσο σταθμό στο Αμπού Ντάμπι, SingaporeAirlines με ενδιάμεσο σταθμό τη Σιγκαπούρη, TurkishAirlines με ενδιάμεσο σταθμό την Κωνσταντινούπολη, CathayPacificμε ενδιάμεσο σταθμός στο Χονγκ Κονγκ, ThaiAirways με ενδιάμεσο σταθμό τη Μπανγκόκ και Scoot με ενδιάμεσο σταθμό τη Σιγκαπούρη.

Σημαντική εξέλιξη αποτελεί, επίσης, η τρέχουσα κατασκευή του Διεθνούς Αεροδρομίου Δυτικού Σύδνεϋ, WesternSydneyInternationalAirport(WSI), ενός φιλόδοξου έργου υποδομής, που αναμένεται να μεταμορφώσει την αεροπορική συνδεσιμότητα της περιοχής. Το νέο αεροδρόμιο έχει σχεδιαστεί να εξυπηρετήσει την ταχέως αναπτυσσόμενη δυτική περιοχή του Σύδνεϋ και να ανακουφίσει το υφιστάμενο, υπερφορτωμένο διεθνές αεροδρόμιο.

Η λειτουργία του WSI αναμένεται να προσελκύσει νέες αεροπορικές εταιρείες και διεθνείς πτήσεις, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της περιοχής με τον υπόλοιπο κόσμο. Η επιλογή της συγκεκριμένης τοποθεσίας αποσκοπεί στην αποφυγή των περιορισμών που επιβάλλονται από την εγγύτητα του υφιστάμενου αεροδρομίου με κατοικημένες περιοχές, οι οποίοι περιορίζουν τις νυχτερινές πτήσεις. Η επίσημη έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου προγραμματίζεται για το 2026.

340 αεροδρόμια διακινούν επιβάτες και εμπορεύματα στην Αυστραλία

Εξάλλου οι αερομεταφορές εμπορευμάτων και επιβατών στην Αυστραλία πραγματοποιούνται μέσω περισσότερων από 340 αεροδρόμιων, εκ των οποίων 31 αποτελούν σημαντικές διεθνείς πύλες εισόδου.

Το 2023–24, διακινήθηκαν 40 εκατομμύρια επιβάτες σε διεθνείς πτήσεις προς και από την Αυστραλία, αυξημένες από 6 εκατομμύρια σε σχέση με το 2021–2022, αλλά λιγότερες από τις 42 εκατομμύρια το 2018–2019, πριν από την πανδημία του κορωνοϊού. Με εσωτερικές πτήσεις στην Αυστραλία διακινήθηκαν 59 εκατομμύρια επιβάτες το 2023–2024, αυξημένες από 22 εκατομμύρια το 2020–2021.

Toαεροδρόμιο του Σίδνεϋ καταγράφει τον υψηλότερο όγκο επιβατικής κίνησης στην Αυστραλία, εξυπηρετώντας 41 εκατομμύρια επιβάτες κατά τη διάρκεια του 2023-2024. Παράλληλα, διακινεί το 45% των εισαγόμενων εμπορευμάτων της χώρας. Το αεροδρόμιο της Μελβούρνης ακολουθεί, διακινώντας πάνω από το 30% των εισαγόμενων εμπορευμάτων, έπεται το αεροδρόμιο της Βρισβάνης, ενώ το αεροδρόμιο της Πέρθης βρίσκεται στην τέταρτη θέση, διακρινόμενο για την εξαγωγή χρυσού.

Αξιοσημείωτη είναι η μεταφορά αεροσκαφών Antonov124-100s από το αεροδρόμιο της Αδελαϊδας, ενώ το αεροδρόμιο της Καμπέρας κατέχει ηγετική θέση στις εξαγωγές φρέσκων φρούτων. Σχέδια για νέα υποδομή όσον αφορά στη διακίνηση των εμπορευμάτων υπάρχουν για το αεροδρόμιο του Χόμπαρτ στην Τασμανία, τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Μάϊο του 2025.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ