-Η θεομηνία Bora άλλαξε την ατζέντα στις προτεραιότητες του Δήμου Ρόδου
Τρία χρόνια μετά από τα εγκαίνια της γέφυρας της Κρεμαστής, και η διάνοιξη του Στενού, που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των οχημάτων που δημιουργούν μποτιλιάρισμα στην είσοδο του οικισμού, ακόμη παραμένει σε εκκρεμότητα.
Η προηγουμένη δημοτική αρχή του Αντώνη Καμπουράκη, είχε δρομολογήσει μια σειρά από διαδικασίες με στόχο να ξεκινήσουν οι εργασίες μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, όπως είχε συμφωνηθεί με τους ιδιοκτήτες –αφού είχαν συναινέσει στο σύνολό τους, χωρίς ενστάσεις.
Προκειμένου να υπάρχει και η πλήρης νομική κάλυψη είχε αποφασισθεί ο διορισμός ορκωτού εκτιμητή για το ύψος της αποζημίωσης που θα δινόταν στους ιδιοκτήτες των ακινήτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν τη δημοσιότητα, είχαν υπογράψει 27 άτομα επί συνόλου 28, που αποδέχτηκαν την πρόταση του Δήμου Ρόδου.
Όπως αναφερόταν η τυπική διαδικασία έγινε γραπτώς, με υπεύθυνες δηλώσεις και με τελικό ποσό αποζημίωσης για την εκάστοτε περίπτωση. Πρόκειται για 22 ιδιοκτησίες σε μήκος οδού 180 μέτρων, ενώ τα χρήματα θα προέρχονταν από ίδιους πόρους του Δήμου. Όπως είχε ανακοινωθεί, υπήρχε δεσμευμένο ποσό 400.000 ευρώ (με τιμή 450 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο και κάτι παραπάνω για δύο περιπτώσεις).
H κατασκευή της νέας γέφυρας στην Κρεμαστή, έδωσε την δυνατότητα της καλύτερης κυκλοφορίας. Αυτό όμως, δημιούργησε την ανάγκη της διαπλάτυνσης της οδού που συνδέει τον οικισμό της Κρεμαστής με την νέα γέφυρα και περαιτέρω με το αεροδρόμιο (και τούμπαλιν) επειδή, αφενός δημιουργείται μποτιλιάρισμα στην είσοδο του οικισμού και περαιτέρω στην είσοδο προς την πόλη της Ρόδου, αφετέρου υπάρχουν θέματα με την διέλευση των πεζών και κυρίως μαθητών προς το σχολείο τους.
Το γνωστό ‘στενό’ που όλοι γνωρίζουμε της Κρεμαστής –δηλαδή το σημείο που πάει προς την γέφυρα από τον κεντρικό οικισμό- είναι λωρίδα μονής κυκλοφορίας και περιβάλλεται από παλιά και (εν πολλοίς) μη κατοικημένα σπίτια. Η προηγούμενη δημοτική αρχή Ρόδου, είχε δώσει πριν από δύο χρόνια, μια ρητή εντολή προς τη νομική υπηρεσία να διερευνήσει το θέμα. Η απόφαση ήταν να μην προτιμηθεί ην γνωστή διαδικασία της απαλλοτρίωσης, η οποία απαιτεί νομικές και δικαστικές διαδικασίες που μπορεί να καθυστερήσουν πολύ, και να προτιμηθεί η απευθείας αγορά.
Εάν τελικά, ξεκινήσει η διαδικασία θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο μήνες για να ολοκληρωθούν οι εργασίες αφού στην πράξη, το εγχείρημα προχωράει δύσκολα και έχουν σημειωθεί πολύχρονες καθυστερήσεις.
Και ενώ υπήρξε συναίνεση και συμφωνία από όλους τους ιδιοκτήτες, χωρίς ενστάσεις, ήρθε η θεομηνία Bora και άλλαξε την ατζέντα.
Αυτή την περίοδο οι υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου, είναι απασχολημένες στο 100% με την καταγραφή των ζημιών στο νησί, που προκάλεσαν οι έντονες βροχοπτώσεις και με τις μελέτες που θα πρέπει να γίνουν για να ξεκινήσουν οι αποκαταστάσεις των καταστροφών.
Η κυκλοφορία στην Κρεμαστή, προβλέπεται και φέτος τους καλοκαιρινούς μήνες, να είναι πολύ φορτωμένη. Στο ‘στενό’ είναι πολύ δύσκολη η διέλευση οχημάτων, λόγω της κακής ορατότητας που υπάρχει από και προς το αεροδρόμιο και μόνο η γέφυρα είναι το έργο που δίνει λύση, αλλά όχι ολοκληρωτική, δυστυχώς.
Τα αυτοκίνητα, τα δίκυκλα, τα ενοικιαζόμενα, τα τουριστικά πούλμαν, τα ταξί, τα φορτηγά και τα λεωφορεία, αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλη δυσκολία στη διέλευσή τους από την Κρεμαστή προς το αεροδρόμιο και τούμπαλιν, ενώ σε περίπτωση που συναντηθούν δύο μεγάλα οχήματα στη μέση του στενού, είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεκολλήσουν από την κίνηση.