Αρκετά πιο πεισμένοι για το φετινό Black Friday ήταν οι Έλληνες καταναλωτές, όπως φάνηκε και από τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Skroutz, καθώς για το τετραήμερο από τις 22 έως και τις 25 Νοεμβρίου ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε κατά 30,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023.
Πρόκειται για το τετραήμερο των προσφορών που ξεκινάει με τη Μαύρη Παρασκευή με προσφορές στα φυσικά καταστήματα, και τη Διαδικτυακή Δευτέρα (Cyber Monday), η οποία ακολουθεί τη πιο γνωστή ημέρα προσφορών.
Το “έθιμο” έχει ξεκινήσει από τις ΗΠΑ και η ονομασία του προέρχεται από την επομένη των Ευχαριστιών, η οποία είναι η τελευταία Πέμπτη του Νοεμβρίου. Κατά τη διάρκεια της Black Friday, που είναι η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου και το σημείο εκκίνησης των Χριστουγεννιάτικων προσφορών και η οποία έχει μετατραπεί από μία ημέρα σε σχεδόν μία εβδομάδα, ορδές καταναλωτών συγκεντρώνονται έξω από τα καταστήματα ακόμα και από τα μεσάνυχτα, για να προλάβουν τις προσφορές και την κατακόρυφη πτώση τιμών.
Στη χώρα μας αυτό το κύμα προσφορών έχει ξεκινήσει από το 2015, ενώ τα πρώτα βήματα είχαν γίνει από το θρυλικό πλέον ΜΙΝΙΟΝ τουλάχιστον από τη δεκαετία του 1970 με καταναλωτές να σχηματίζουν ουρές για να προλάβουν από το πρωί τις προσφορές.
Βέβαια, στην Ελλάδα χρειάζεται αρκετός δρόμος ακόμα για να φτάσουμε τα επίπεδα προσφορών των ΗΠΑ, και όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας Skroutz, οι Έλληνες έχουν ωριμάσει αρκετά ως πελάτες ώστε να μπορούν πλέον να εντοπίσουν τις πραγματικές εκπτώσεις και αγοράζουν ό,τι πραγματικά χρειάζονται.
Τι μας δείχνουν τα στοιχεία του Skroutz
Τα στοιχεία που μοιράζεται η εταιρεία για το “Μαύρο” τετραήμερο αποδεικνύουν πως οι προσφορές αυξάνουν σημαντικά τον κύκλο εργασιών. Πιο συγκεκριμένα, την ημέρα του Black Friday καταγράφηκε σχεδόν διπλασιασμός (+179%) του κύκλου εργασιών συγκριτικά με τις προηγούμενες Παρασκευές (για το διάστημα από 1η Σεπτεμβρίου έως και 31η Οκτωβρίου).
Για τη Cyber Monday το ίδιο ποσοστό αυξήθηκε κατά 73% σε σχέση με τις προηγούμενες Δευτέρες από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως και τα τέλη Οκτωβρίου. Επιπλέον, παρατηρείται άνοδος των πωλήσεων, καθώς για τη Black Friday είχαμε άνοδο 87% συγκριτικά με τις προηγούμενες Παρασκευές και +40% για τη Cyber Monday.
Σχετικά με τα προϊόντα που προτιμήθηκαν περισσότερο αυτά ήταν οι κατηγορίες Σπίτι και Κήπος με ποσοστό 35% επί του συνόλου των παραγγελιών ενώ σε απόσταση αναπνοής ακολουθεί η Τεχνολογία με 31% και στη συνέχεια βλέπουμε την Υγεία και την Ομορφιά (25,8%) και τη Μόδα με 21%.
Από πλευράς τζίρου πωλήσεων για το τετραήμερο η πρώτη θέση με ποσοστό 36% ανήκει στην τεχνολογία και η δεύτερη στην κατηγορία Σπίτι-Κήπος με 25%.
Πρωταθλητής στις εκπτώσεις τιμών είναι η κατηγορία Μόδα με το 37,5% επί των συνολικών αγορών να έχει γίνει με πιο φθηνές τιμές, ενώ ακολουθεί η Υγεία και η Ομορφιά με 22,3%, η οποία ωστόσο είχε και τις πιο “τσιμπημένες” τιμές, καθώς το 13,6% των αγορών έγινε σε πιο υψηλά επίπεδα.
Πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των αγορών (δηλαδή από το 53% έως και το 78%) κατά τη διάρκεια των προσφορών έγινε στην ίδια τιμή που ίσχυε και πριν από το Black Friday.
Οι τάσεις αυτές, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μας δείχνουν ότι οι Έλληνες δεν εντυπωσιάζονται από τις εκπτώσεις, ενώ το πιο “εύκολο” προϊόν για να δούμε μείωση τιμών είναι η Μόδα και ένα από τα πιο δύσκολα είναι τα βιβλία.
thetoc