Θρήνο σκόρπισε στο πανελλήνιο η είδηση θανάτου του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη Μίμη Πλέσσα, λίγες ημέρες πριν κλείσει τα 100 του χρόνια.
Ο θρυλικός δημιουργός των τεράστιων επιτυχιών που λατρεύτηκε από τον λαό, έμεινε στην ιστορία της ελληνικής μουσικής ως ένας από τους κορυφαίους συνθέτες.
«Δεν με τρομάζει ο θάνατος»
Σε παλαιότερη συνέντευξή του ο Μίμης Πλέσσας είχε μιλήσει για την συμφιλίωσή του με τον θάνατο, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά, ότι δεν τον τρομάζει.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά μετά την αναγγελία θανάτού του, ο σπουδαίος μουσικοσυνθέτης Γιώργος Κατσαρός: «Ο Μίμης πέρασε στην ιστορία ως ένας από τους καλύτερους. Έφυγε ευχαριστημένος από τη ζωή, πιστεύω».
Finos Film: Αποχαιρετάει τον Μίμη Πλέσσα με βίντεο και θυμίζει γιατί δήλωνε κροίσος
Με ένα επετειακό βίντεο η Finos Film αποχαιρέτησε τον κορυφαίο μουσικοσυνθέτη Μίμη Πλέσσα που έφυγε από τη ζωή.
Στην ανάρτηση αναφέρεται:
Μίμης Πλέσσας. Ένα όνομα, μια ιστορία, ένας μύθος της μουσικής με δεκάδες διακρίσεις και τιμές που λίγοι έχουν καταφέρει. Συνθέσεις που μεγάλωσαν γενιές και γενιές, που μας συντρόφευσαν σε χαρές και λύπες, που μας ταξίδεψαν σε θρυλικά κινηματογραφικά μιούζικαλ, που μας ξεσήκωσαν, μας ενέπνευσαν, μας συγκίνησαν και μας ωρίμασαν.
Το 1965 έγραψε σε προσωπική επιστολή προς τον Φίνο: «Ευτυχώς ο πλούτος δεν μετριέται μονάχα από το περιεχόμενο της τσέπης αλλά και της καρδιάς κι εκεί νομίζω πως είμαι κροίσος».
Ο μελωδικός μας μαέστρος, συμπλήρωσε έναν αιώνα ζωής κοντά μας και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα παραμείνει «αιώνιος».Τον αποχαιρετούμε με ένα σύντομο αφιέρωμα στις θρυλικές ταινίες που υπέγραψε την μουσική τους αλλά και στην σπουδαία μουσική σύνθεση που έγραψε για την ταινία «Οι Σφαίρες Δεν Γυρίζουν Πίσω» (1967), κατακτώντας το Βραβείο Καλύτερης Μουσικής Επένδυσης στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Μίμης Πλέσσας: Το «αντίο» της συζύγου του και η κόντρα με τις δισκογραφικές
Την είδηση του θανάτου του Μίμη Πλέσσα έκανε γνωστή η συζυγός του Λουκίλα Καρρέρ – Πλέσσα με μια συγκινητική ανάρτηση – αποχαιρετισμό στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. «Και ξαφνικά «Επεσε βαθειά σιωπή…»…..«Κι εσύ δεν θα’σαι πλάι μου Αστέρι της Ζωής μου……» έγραψε με εκατοντάδες πολίτες να εκφράζουν στα σχόλια τα συλλυπητήριά τους.
Τι έλεγε πριν από έναν χρόνο για το γάμο τους η συζυγός του Λουκίλα Καρρέρ
Μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Πρωίαν σε είδον την μεσημβρίαν» η Λουκίλα Καρρέρ είχε μιλήσει για τον γάμο της με τον σπουδαίο δημιουργό, ενώ είχε αποκαλύψει και μία άγνωστη πτυχή της σχέσης τους.
«Μόνο η γιαγιά μου, η Ναζλί η Κερκυραία στήριξε την επιλογή μου του ραδιοφώνου. Οι γονείς μου δεν με άκουσαν ποτέ στο ραδιόφωνο. Γιατί, όταν είσαι μία οικονομολόγος, που πας στο Λονδίνο σ’ αυτά, να γυρίσεις να αναλάβεις την οικογενειακή επιχείρηση, ξαφνικά βρίσκεσαι να κάνεις το χόμπι σου επάγγελμα, να κάνεις παρέα με τον Δαλιανίδη και τον Βοσκόπουλο, τη Μαρινέλλα, τον Πουλόπουλο και τον Δάκη, ήταν άλλος κύκλος», είπε αρχικά.
Και συμπλήρωσε: «[όταν γνωρίστηκαν με τον Μίμη Πλέσσα]… οι γονείς μου είχαν μεγάλη αντίδραση. Πέρασαν, όμως αυτά, οι γονείς μου έφυγαν, τώρα δεν είναι εδώ. Αλλά, όχι, είχα αντίδραση».
Ο Μίμης Πλέσσας ήθελε νιάτα δίπλα του
Ο Μίμης Πλέσσας θα είχε τα 100ά του γενέθλια στις 12 Οκτωβρίου. Με αφορμή αυτά είχε προγραμματιστεί και μια επετειακή συναυλία στο Ηρώδειο με τη συμμετοχή πλήθους καλλιτεχνών που ήθελαν με τον τρόπο αυτό να τιμήσουν τον γνωστό συνθέτη.
Ενόψει αυτής της συναυλίας η συζυγός του είχε μιλήσει στην εφημερίδα Real εξηγώντας για ποιους λόγους ο σπουδαίος συνθέτης θεωρείτο αποδιοπομπαίος τράγος για τις δισκογραφικές εταιρείες.
Δήλωσε τότε χαρακτηριστικά πώς «ο Μίμης ήθελε νιάτα γύρω του. Αντλούσε και αντλεί από τους νέους. Ήθελε ο μέσος όρος ηλικίας να είναι προς τα κάτω, ακριβώς γιατί του άρεσαν οι φρέσκες ιδέες, οι φρέσκες ενορχηστρώσεις, η φρέσκια ματιά, η νεανική ματιά. Αγαπούσε και αγαπάει πάρα πολύ τους νέους και ήθελε να τους δίνει βήμα. Δεν είχε το σύμπλεγμα να κρατήσει το καλό τραγούδι για τη φίρμα και να δώσει ένα δεύτερο σε έναν νέο τραγουδιστή».
Καμία δισκογραφική δεν τον ήθελε
«Επιπλέον, επειδή δεν είχε συμβόλαιο, καμία δισκογραφική εταιρεία δεν ήθελε να γράψει για τα πρωτοκλασάτα της ονόματα, τα οποία μοιραία θα έγραφαν για όσους είχαν συμβόλαιο. Ο Πλέσσας δεν ήταν δικό τους παιδί, ήταν άναρχο πνεύμα και αποδιοπομπαίος τράγος για τις δισκογραφικές».
«Δεν τους άφησαν να συνεργαστούν μαζί του, αυτό έγινε και με τον Στράτο Διονυσίου και με τον Σταμάτη Κόκκοτα. Στην Τζένη Βάνου, που δεν είχε ούτε εκείνη συμβόλαιο, έδινε τη μια επιτυχία μετά την άλλη, αλλά θάφτηκαν, το «Σε βλέπω στο ποτήρι μου» ή το «Χίλιες βραδιές». Η λαϊκή πλευρά της Τζένης Βάνου ανακαλύφθηκε μετά τον θάνατό της. Μέχρι τότε έτρεμαν μήπως «χτυπήσει» τα πρωτοκλασάτα ονόματα των δισκογραφικών που είχαν τα πρωτεία και δεν έπρεπε ξαφνικά να βγει η Βάνου και ο Πλέσσας πάνω από τους δικούς τους», είχε πει η σύζυγος του μουσικοσυνθέτη, Λουκίλα Καρρέρ – Πλέσσα.
«Ο χρόνος δικαιώνει και τους δημιουργούς και τους τραγουδιστές. Ο χρόνος και η αγάπη του κόσμου, που έχει το αλάθητο. Ο κόσμος ξέρει ποιος δεν κοροϊδεύει, ποιο είναι το καλό τραγούδι και το έργο τέχνης».
Έτσι, ο Μίμης Πλέσσας μέσα από τα τραγούδια του, μέσα από το έργο μιας ζωής, θα μείνει στην Ιστορία…