Tα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν ουσιαστικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι σύγχρονοι, και ιδιαίτερα οι νεότερης ηλικίας Γερμανοί ταξιδιώτες, όπως προκύπτει από έρευνα της πλατφόρμας Opodo.
Στην επιλογή του επόμενου ταξιδιωτικού προορισμού, τα social media εξακολουθούν να παίζουν μικρό ρόλο για τους περισσότερους, όμως αυτό ενδέχεται να αλλάξει σύντομα. Μέχρι στιγμής αποτελούν αποφασιστικό παράγοντα στην επιλογή προορισμού για το 32% των Γερμανών. Όμως, η έρευνα έδειξε ότι το 52% των ηλικιών 18-24 έχουν ήδη ανακαλύψει ταξιδιωτικούς προορισμούς μέσα από τα social media και έχουν κάνει ονειρικές διακοπές εκεί. Αντίθετα, μόλις το 12% των άνω των 65 επηρεάζονται από ελκυστικές φωτογραφίες και βίντεο στο Instagram, στο TikTok κλπ.
Παρά τις περιστασιακές απογοητεύσεις, το 24% των Γερμανών ταξιδιωτών επιδιώκουν να κοινοποιούν τις καλύτερες στιγμές του ταξιδιού τους στο διαδίκτυο, ώστε να «κλειδώσουν» στο χρόνο τις θετικές αναμνήσεις τους.
Το 38% δημοσιεύουν διακοπές από τις διακοπές τους προκειμένου να διατηρήσουν στο χρόνο τις ευχάριστες ταξιδιωτικές αναμνήσεις, και το 16% για να εμπνεύσει τους ακολούθους του/της να ανακαλύψουν νέα και εντυπωσιακά μέρη.
Ωστόσο, το 23% δεν δημοσιεύει φωτογραφίες από τις διακοπές με το 5% να το κάνει επειδή δεν θέλει οι ακόλουθοι στα social media να πιστέψουν ότι η ζωή του/της είναι εξαιρετική.
Ακόμη κι όταν οι διακοπές έχουν προβλήματα, το 35% δεν τα αναφέρει γιατί δεν θέλει να χαλάσει τη διάθεση των άλλων και το 32% επειδή απλώς δεν θέλει να χαρακτηριστεί γκρινιάρης.
Τα στατιστικά στοιχεία βασίζονται σε έρευνα που διενήργησε η OnePoll από τις 5 έως τις 16 Απριλίου 2024 σε 9.000 καταναλωτές παγκοσμίως, ανάμεσα στους οποίους ήταν 1.000 Γερμανοί που έκαναν διακοπές στο εξωτερικό την τελευταία πενταετία.