Ο καταλογισμός θα ξεκινάει από τον σύλλογο διδασκόντων, θα προστίθεται ο δήμος στην εξίσωση και μετά ο γονιός θα πρέπει να πληρώσει λέει ο υπ. Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης
Για το μέτρο των κινητών αλλά και αυτό της αποκατάστασης ζημιών που προκαλούνται από μαθητές στα σχολεία τοποθετήθηκε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προχωρώντας στις απαραίτητες διευκρινίσεις.
Πρόκειται για δύο από τις έντεκα αλλαγές που θα ισχύσουν από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς. «Πρέπει συνολικά να οργανώσουμε τα του οίκου μας για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα», υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης μιλώντας στην ΕΡΤ.
Ερωτηθείς αν θα λειτουργήσει το μέτρο της αποκατάστασης των ζημιών στα σχολεία από γονείς, η απάντηση του υπουργού ήταν «κάθετα ναι». Για το ποιος θα κάνει τον καταλογισμό της ζημιάς διευκρίνισε ότι αυτή θα ξεκινάει από τον σύλλογο διδασκόντων στο σχολείο, θα προστίθεται ο δήμος στην εξίσωση γιατί τα σχολεία ανήκουν στους δήμους και από κει και πέρα αν ο γονιός δεν θελήσει να πληρώσει τη συγκεκριμένη ζημιά, αυτό πλέον θα πηγαίνει στην εφορία και θα βεβαιώνεται από εκεί.
Oι επιπτώσεις από τη χρήση κινητού στο σχολείο
Σχετικά με το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία, ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε σε μελέτη της UNESCO για το θέμα: «Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Είναι πάρα πολύ σαφές ότι το κινητό τηλέφωνο και η χρήση του από μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία κάνει κακό. Είναι σαφές ότι πρέπει να παρέμβουμε στο εδώ και στο τώρα και αυτό είναι που ξεκινάμε να κάνουμε».
Ακολούθως, διευκρίνισε ότι απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση του κινητού. Για τη φράση του πρωθυπουργού «το κινητό στην τσάντα», ο υπουργός εξήγησε ότι άπαξ και χρησιμοποιήσει ένας μαθητής το κινητό τηλέφωνο ή φανεί ότι κρατάει ένα κινητό θα υπάρχει ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο συνεπειών.
Στην εμφανή κατοχή και χρήση προβλέπεται η ποινή της μίας μέρας αποβολή, ενώ άπαξ και βιντεοσκοπηθεί ένα παιδί σε μια πολύ ευαίσθητη στιγμή του, ο μαθητής ή η μαθήτρια που βιντεοσκοπεί το πρόσωπο θα αλλάζει σχολείο, διευκρίνισε ο υπουργός.«Αυτά τα μέτρα από την επαναφορά της πενθήμερης αποβολής, όπως υπήρχε στα δικά μας χρόνια, μέχρι μέτρα που αφορούν την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος είναι ένα πλαίσιο συνεπειών που μας ζητούσαν κυρίως οι ίδιοι οι καθηγητές κατά τη διάρκεια της περσινής σχολικής χρονιάς», είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης και επεσήμανε ότι αποτελούν εργαλεία στα χέρια των εκπαιδευτικών.
Για τις απουσίες ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι θα αλλάξει ο τρόπος που προσμετρώνται. Μέχρι πέρσι ήταν ένας συνολικός αριθμός, δεν υπήρχαν δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.
Διορισμοί, σχολικά κενά και συγχωνεύσεις
Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι κάθε χρόνο το ποσοστό των αναπληρωτών θα μειώνεται υπέρ των μόνιμων διορισμών και πρόσθεσε ότι «αυτή είναι η απόφαση του πρωθυπουργού, αυτή είναι νομίζω και η ορθή πολιτική» για να υπενθυμίσει παράλληλα ότι φέτος έγιναν 10.000 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.
Ερωτηθείς για τα σχολικά κενά, ο υπουργός παραδέχτηκε ότι όλα αυτά τα χρόνια «δεν έχουμε κάνει στον βαθμό που πρέπει να κάνουμε μια καλή οργανωτική δουλειά, να βελτιώσουμε τα του οίκου μας, μια καλύτερη κατανομή».
«Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε περίπου 61.000 τμήματα, εδώ τώρα μιλάμε για συγχωνεύσεις οι οποίες γίνονται σε κάτω από το 2% αυτών των τμημάτων. Για παράδειγμα, στην 3η Λυκείου ένα σχολείο στην Κηφισιά έχει 6 έξι παιδιά στη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ένα πολύ κοντινό σχολείο έχει τρία παιδιά στην άλλη κατεύθυνση και απλώς ενώνεις αυτά τα δύο. Μιλάμε για εφαρμογή του νόμου ο οποίος έχει ήδη ψηφιστεί και είχε εφαρμοστεί και στο παρελθόν. Κατά παρέκκλιση έχεις πολύ μικρά τμήματα».
Τέλος, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «για να μπορέσουμε να εγγυηθούμε» ότι θα είναι πλήρως στελεχωμένο, χωρίς κενά και με καλή υποδομή, «θα πρέπει να οργανώσουμε το ανθρώπινο δυναμικό των δασκάλων και των καθηγητών μας βέλτιστα. Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Αυτά είναι πράγματα που τα κάνει κάθε χώρα στον πλανήτη, κάθε χώρα στην Ευρώπη. Θα το κάνουμε καλά λοιπόν και θα το κάνουμε κάθε χρόνο και καλύτερα».