18.2 C
Rhodes
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Νοσοκομεία: 18.919 καταγγελίες ασθενών – Οι 911 για ανάρμοστη συμπεριφορά [πίνακας]

Περισσότερα άρθρα

spot_img

Τις 18.919 έφτασαν το 2023 οι γραπτές και προφορικές καταγγελίες στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των Νοσοκομείων του ΕΣΥ.

Από αυτές, οι 394 αφορούσαν πλημμελή φροντίδα ή λάθος από ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό, οι 8 παραβίαση λίστας χειρουργείου, οι 112 κακή ποιότητα ξενοδοχειακών υποδομών και οι 684 χρόνο αναμονής για εξετάσεις, επεμβάσεις και έκδοση αποτελεσμάτων.

Καταγγελία για αντιδεοντολογική και ανάρμοστη συμπεριφορά έκαναν 911 ασθενείς (506 για γιατρούς, 211 για νοσηλευτικό και 194 για λοιπό προσωπικό).

Τα παραπάνω προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από την έκθεση πεπραγμένων των Γραφείων Δικαιωμάτων Ασθενών, η οποία εκδόθηκε πρόσφατα από το υπουργείο Υγείας και παρατίθεται πιο κάτω.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, 1.340 ασθενείς έχουν κάνει καταγγελίες για λειτουργία τμημάτων νοσοκομείων (εξωτερικά ιατρεία, ΜΕΘ, χειρουργεία, τμήματα, υλικά, εξοπλισμός), 9 για διακρίσεις, 6 για άτυπες πληρωμές, 22 για παραβίαση ιατρικού απορρήτου και 20 για μη τήρηση της αντικαπνιστικής νομοθεσίας.

Καταγγελίες ασθενών το 2023

Πλημμελής φροντίδα – λάθος ιατρικού προσωπικού 249
Πλημμελής φροντίδα – λάθος νοσηλευτικού προσωπικού 115
Πλημμελής φροντίδα – λάθος λοιπού προσωπικού 30
Παραβίαση λίστας χειρουργείου 8
Χρόνος αναμονής 684
Απώλεια ιατρικών στοιχείων 15
Κλοπή – απώλεια προσωπικών αντικειμένων 55
Αντιδεοντολογική συμπεριφορά ιατρικού προσωπικού 506
Αντιδεοντολογική συμπεριφορά νοσηλευτικού προσωπικού 211
 Αντιδεοντολογική συμπεριφορά λοιπού προσωπικού 194
Άτυπες πληρωμές 6
Παραβίαση ιατρικού απορρήτου 22

Στην έκθεση περιλαμβάνονται, επίσης, 15 καταγγελίες για απώλεια ιατρικών στοιχείων, 55 για κλοπή και απώλεια προσωπικών αντικειμένων, 117 για ανεπαρκή στελέχωση, 120 για πρόσβαση πληροφοριών που αφορούν τον ασθενή, 63 για ταχύτητα διεκπεραίωσης διοικητικών διαδικασιών, 101 για γραφειοκρατία και 186 για χρεώσεις στα ασφαλιστικά Ταμεία.

Από τις γραπτές καταγγελίες, ολοκληρώθηκε η διερεύνηση σε 1.315. Για 47 από αυτές διενεργήθηκε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ), 32 παραπέμφθηκαν σε άλλο όργανο (Αρχή Διαφάνειας), για 125 εκκρεμεί η ΕΔΕ και 100 τέθηκαν στο αρχείο.

 

Τι αλλάζει

Με σκοπό την καλύτερη λειτουργία των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ασθενών, η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη (φωτογραφία) εξέδωσε πρόσφατα εγκύκλιο.

Με την εγκύκλιο, που επισυνάπτεται πιο κάτω, καθορίζεται ο κανονισμός λειτουργίας των Γραφείων, ο οποίος τίθεται σε εφαρμογή από τις 15 Σεπτεμβρίου.

Όπως αναφέρεται, η υποβολή καταγγελιών ή παραπόνων στο πλαίσιο των νοσοκομείων του ΕΣΥ συνιστά κατοχυρωμένο δικαίωμα των ληπτών υπηρεσιών Υγείας, που λειτουργεί προστατευτικά και διορθωτικά, με σκοπό την αποκατάσταση βλάβης που προήλθε στον λήπτη από ή κατά τις παρεχόμενες υπηρεσίες Υγείας.

Συγχρόνως, αναδεικνύει τους παράγοντες που επηρεάζουν, είτε θετικά είτε αρνητικά, το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σύμφωνα με την κ. Βιλδιρίδη, η υποβολή καταγγελιών ή παραπόνων αποτελεί σημαντική πηγή πληροφόρησης για τον εντοπισμό δυσλειτουργιών και τη λήψη διορθωτικών μέτρων, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και συνεπώς την αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των ληπτών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες Υγείας.

Αντίστοιχα, η συλλογή θετικών εντυπώσεων συμβάλλει στον εντοπισμό των καλών πρακτικών και στην προώθησή τους με στόχο την καθολική εφαρμογή τους από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

 

 

iatronet

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ