.

Αποδέχομαι
Σάββατο, 06 Οκτώβριος 2018 10:46

Νέα μελέτη αποκαλύπτει σύνδεση μεταξύ DNA και καρκίνου

Γράφτηκε από τον

Η βλάβη της μεθυλίωσης έχει ιδιαίτερα ισχυρή σχέση με τους καρκίνους του αίματος όπως η λευχαιμία

Τη σχέση μεταξύ βλάβης του DNA και εμφάνισης καρκίνου με τον εντοπισμό μίας υποκείμενης αιτίας πίσω από την πρώιμη εμφάνιση λευχαιμίας, φέρνει στο φως νέα έρευνα Αυστραλών και Ολλανδών επιστημόνων που εδρεύουν στο Ινστιτούτο Ιατρικών Ερευνών της Μελβούρνης και στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Εράσμους στην Ολλανδία, αντίστοιχα.

Στη μελέτη εξετάσθηκαν δείγματα από τρεις, ηλικίας γύρω στα 30, ασθενείς με μία ασυνήθιστη μορφή πρώιμης εμφάνισης οξείας μυελογενούς λευχαιμίας (AML), η οποία εμφανίζεται συνήθως σε ασθενείς ηλικίας περίπου 70 ετών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι νεότεροι ασθενείς είχαν έλλειψη μίας πρωτεΐνης αποκατάστασης του DNA που ονομάζεται MBD4, εξαιτίας της οποίας συσσωρεύθηκε βλάβη του DNA σε υψηλότερο ρυθμό από το κανονικό, σαν να γερνούσαν πρόωρα.

Οπως εξηγούν οι ερευνητές, αναλύοντας τα γονιδιώματα των ασθενών ανακάλυψαν ότι και οι τρεις ασθενείς παρουσίαζαν αλλαγές στο ίδιο γονιδίωμα, που ονομάζεται MBD4, ένα γονιδίωμα που κωδικοποιεί μια πρωτεΐνη η οποία αποκαθιστά τις βλάβες της μεθυλίωσης. Η απώλεια του MBD4 σε αυτούς τους ασθενείς εξηγεί γιατί τα κύτταρά τους δεν αποκατέστησαν τη βλάβη. Όλοι οι καρκίνοι προκαλούνται από αλλαγές στο γονιδίωμα ενός κυττάρου και καθώς ένα άτομο μεγαλώνει το DNA του συσσωρεύει βλάβη, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει αυτές τις αλλαγές και να αυξήσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου.

Σύμφωνα με την τελευταία αυτή έρευνα, η βλάβη της μεθυλίωσης έχει ιδιαίτερα ισχυρή σχέση με τους καρκίνους του αίματος όπως η λευχαιμία και σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα το επόμενο βήμα είναι να κατανοήσουν με ακρίβεια γιατί τα κύτταρα του αίματος διατρέχουν κίνδυνο από αυτή τη μορφή βλάβης του DNA.

Μοιραστείτε το